Return to Bellagio

Italië, Bellagio

Onze laatste dag aan het Comomeer. Traditiegetrouw gaan wij dan naar de plek waar wij het leukste vonden, en dat was Bellagio.

Cafe Americano

Nog een keer de smalle kronkelige weg naar het eind van ons schiereiland in het meer. Aan de parkeer plaatsen te zien was het druk vandaag, helaas geen witte vakken vrij maar wel een blauwe vlak naast de parkeermeter. Er stond al een kleine rij mensen die niets van deze dingen begreep.
Een aardige Italiaan hielp de mensen voor ons en daarna ons maar de pinpas van Marja werd geweigerd. We lieten de Italiaan zelf eerst maar even en daarna waagde ik mijn kansen op deze zeer speciale parkeermeters. En we hadden geluk mijn pinpas deed het.
Lopend langs de boulevard het dorp in, waar diverse boten en ponten de steigers aandeden of vertrokken.
Toen naar ons favoriete plein voor maar weer eens "Cafe Americano" en een paar croissants met heerlijke vulling namen. Hierna door de smalle straatjes en lange trappen op zoek naar de laatste souvenirs.

Cocktail

Nadat wij redelijk waren geslaagd werd het alweer tijd voor de lunch. Een terras bij het water moest het worden maar dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan. We kregen een tafeltje te pakken bij "Café Splendido". We bestelden drinken en eten en werden tijdens het wachten verrast door de activiteiten van het personeel, die rennend en vliegend de ruim 30 tafels moesten bedienen, en speciaal door de dienstdoende bartender die recht tegenover ons in een sneltrein vaart de meest lekkere en exotische cocktails in notime produceerde. Tijdens onze lunch zijn er zeker wel 100 a 125 cocktails naar de tafels gebracht. Een leuke bijkomende attractie als je, zoals wij, geen plekje aan het water kan bemachtigen.

Een blik op de klok leerde ons dat wij nog een half uurtje parkeer tijd hadden dus nog genoeg tijd voor een laatste "Itaiaans ijsje". Eenmaal pistache en eenmaal ananas. Daarna precies op tijd terug bij de auto en vlak voor de parkeer wacht.

In de namiddag kwam Sabrina (de eigenaresse) langs om alles af te handelen en afscheid te nemen. Ze controleerde niets, ze vond het allemaal best, en was blij verrast met een plantje dat Marja voor haar verjaardag (dat wisten wij uit een voorgaand gesprek met haar) had gekocht.

Wij gaan straks nog even genieten van een heerlijk stuk pizza die wij hebben meegenomen uit Bellagio.
Het was voor ons weer een fijn en heerlijk weerzien met Italie. We kijken uit naar een volgende keer.