Dag 8. De laatste dag aan het Gardameer.

Italië, Riva del Garda

Wij besluiten om het vandaag iets rustiger aan te doen en gaan wat dingen bekijken die we leuk vonden. De dag begon met een buitje maar het klaarde snel weer op en hebben weer een zonnige dag.
Als eerste weer helemaal langs het meer tot aan Riva en van daaruit omhoog naar Lago di Ledro.
Dit omdat wij daar ongeveer 15 jaar geleden ook een vakantie hebben gehouden.
Nadat we het Ledromeer rondgereden waren weer terug door de 5 km lange tunnel naar Riva.

Na wat herinneringen opgehaald te hebben nemen we iets koels te drinken op een terras waar wij nog even lekker hebben gezeten.
Op de weg terug besloten we om nogmaals de schitterende bergweg naar Terminose te nemen omdat het vandaag heel helder weer is en wij nog wat foto's wilden maken. Marja wist mij hiervan te overtuigen door mij een Italiaans ijsje boven in het dorp te beloven.

Ook dit keer weer veel spanning omhoog omdat het op zondag wel iets drukker is dan doordeweeks. We reden achter 2 Porche's en dat gaf op sommige punten toch echt wel wat problemen als er van de andere kant een wat grotere auto moest passeren. Spiegels in, niet genoeg ruimte dan iets achteruit, en wel met zijn allen dus, de auto tegen de rotswand aan plakken en maar kijken of het lukt. Met soms een centimeter of 3 ertussen ging alles goed en zonder schade. Tot de volgende bocht, en die waren er veel, en het hele ceremonieel begon opnieuw. Uiteindelijk bovengekomen liepen we weer naar de ijssalon waar we een overheerlijke ijscoupe hebben gegeten.
Weer terug langs een andere mooie doch minder spannende weg naar het meer en terug naar de camping voor een heerlijke home-made spaghetti bolognese.