San Diego naar Los Angeles

Verenigde Staten, San Pedro

Vandaag de laatste lange rit van onze reis. We verlaten San Diego richting Los Angeles via overvolle drukke wegen. We doen er ruim een uur over om San Diego uit te komen. Veel groen of woestijn zien we niet meer omdat het een lappendeken van kleinere en grotere steden is die tussen bergketens en de oceaan ingeklemd lijken te liggen. De hele kuststrook van San Diego tot aan Los Angeles is bebouwd.

Getty Villa

Onze koffiestop vond plaats in een klein plaatsje langs I5 en daar was weinig te beleven.
Weer gauw op pad richting Malibu voor een bezoek aan de Getty Villa. Getty was een man die rijk geworden in de olie. Met dat geld heeft hij een prachtige villa laten bouwen en daar verzamelde hij allerlei kunstvoorwerpen in. Na zijn dood heeft hij het geschonken aan de staat Californie die er een museum van heeft gemaakt.

Santa Monica

Na een uurtje gingen we verder langs de kust richting Santa Monica. 5 oktober vandaag en heerlijk warm hier maar vreemd genoeg haast geen mensen op het prachtige strand. Maar op de bekende Santa Monica Pier was er wel heel wat te beleven. Hier hebben wij ons anderhalf uur vermaakt en wat gegeten bij het amusement park op de pier om daarna met de bus een stadstoer te maken door Los Angeles.

Los Angeles toer

Als eerste werd Beverly Hills aangedaan waarna we in Hollywood terecht kwamen. De bus reed door enkele van de bekende straten met de bekende winkels en prijzen. In Hollywood kregen we nog een uurtje de tijd om een en ander te onderzoeken. We werden gedropt vlak achter Hollywood Boulevard en gingen eerst langs het bekende China Theater een grote Mall in om foto's te maken van het Hollywood Sign dat op de heuvel achter de mall stond. Terug op Holywood Boulevard, waar zich ook de Walk of Fame zich bevind, onze favorieten opgezocht en gefotografeerd. Nog even genieten van dit gekkenhuis en weer terug naar de bus.

San Pedro

Vanuit LA naar ons hotel in San Pedro, het Crowne Plaza Los Angeles Harbor, duurde ook nog een uurtje i.v.m. het spitsverkeer, 5 banen, beide kanten op, op sommige locaties zelfs in verdiepingen, helemaal vol met auto's. Er werd ons verteld dat er per dag ruim 7 miljoen auto's alleen al over alle freeways in LA rijden. Wij verblijven hier onze laatste 2 nachten. Het hotel ligt vrij afgelegen in een havengebied en hier is weinig te doen.

Daar wij morgen ook niet meer beschikken over een bus weten wij nog niet wat we gaan doen.

het eerste wat ik doe,als ik de computer aan zet,is even kijken en lezen naar jullie verslag.een hele leuke bezigheid,dus ga nog maar een maandje door.haha

lothar en corrie 2015-10-06 11:00:14

Hoi mannen, het zit er bijna op! Jammer dat de bus de laatste dag niet beschikbaar is, maar misschien kunnen jullie zelf nog op pad. Ik ben donderdag om ongeveer 9.15 uur op Schiphol. Is jullie aankomst om 9.05 uur? Een heel goede terugreis!! tot donderdag!