Een dag die te Warm was (Kitzbuhel en Zell am See)

Oostenrijk, Kitzbuhel

(Vandaag is het zonnig en 36 graden)

Jawel, je leest het goed, 36 graden (getuige de foto van de temperatuur meter in de auto). Wij wisten dit al van te voren dus besloten wij het grootste deel van de dag door te brengen in de auto met de airco aan.

Het werd een rondrit waarbij wij in ieder geval de plaatsjes Kitzbuhel en Zell am See wilden bezoeken.

Via mooie wegen door de bergen en een pas kwamen wij in Kitzbuhel aan. Deze plaats is vooral bekend van de wintersport maar in de zomer is er ook genoeg te doen.
I.v.m. de temperatuur zijn wij snel even door het centrum gelopen om daarna op terras wat verkoeling te zoeken.
De dame die ons hielp bleek een Nederlandse te zijn en in haar vakantie wat bij kluste.

Na nog enkele tips van haar en goed half uurtje weer de auto (lees airco) opgezocht om naar Zell am See te gaan. Volgens de mensen van het terras moesten we eerst naar Mittersill en daar naar links richting Zell am See.

Het was een stief kwartiertje rijden over wederom mooie wegen en uitzichten.
Ook in Zell am See was het veel te warm om je in te spannen, dus na een wandeling door het centrum en de oevers van het meer, maar weer een terras opgezocht.
Het bleek een terras te zijn waar men meer op de winter was voorbereid dan op de zomer.
Op alle stoeltjes lagen dekens die je om kon slaan als het koud werd. (zie foto)

Het was ondertussen al weer wat later in de middag en moesten nog een uurtje sturen naar ons appartement. Wij waren wederom heel blij met de airco.

Op het moment dat ik dit schrijf (21:05 uur) is de temperatuur behoorlijk aan het dalen en waait het hard. Hopelijk krijgen we nog een buitje....