Long beach

Verenigde Staten, San Pedro

Lekker uitgeslapen vandaag. Geen bus die staat te wachten of een reisleider die gestresst haar schapen bij elkaar aan het drijven is.

Met de stadsbus

Om een uurtje of 10 de buurt in San Pedro bekeken en de haven met een bezoekje vereerd. Maar wat ons betreft niet echt wat we zochten. In de lobby van het hotel, een erg mooi en luxe hotel vergeleken bij onze eerdere hotels, konden ze ons vertellen dat Long Beach een leuk uitstapje was en dat je daar met de bus 142 kon komen. Dus op weg naar de bushalte een blok achter ons hotel.

We dachten dat we in de goede richting stonden maar de chauffeur van de bus zei dat we aan de overkant moesten staan. Na een minuutje of 8 stond dezelfde bus met dezelfde chauffeur weer voor ons neus. het ritje naar Long Beach koste ons $1,50 p.p. wat wij in een bakje naast de chauffeur moesten deponeren waarna het het met een korte beweging aan een hendeltje in zijn kluisje deed verdwijnen.
De rit ging dwars door San Pedro om daarna via een mooie boogbrug over de baai naar de haven en toen richting Long Beach te rijden. Dit bleek ook het eindpunt te zijn.

We gingen eerst op weg naar het bekende strand. Maar ook hier weer geen hond te bekennen op een prachtig strand, zonnig weer en een temperatuur van in de dertig graden. Er stonden wel mooie appartementen aan het strand maar ook daar was weinig leven.
We besloten maar weer terug te gaan naar down town LB. Daar vonden we een aardige winkelstraat met diverse restaurants en cafe's. Op een gezellig terras bij de plaatselijke Griek hebben we een heerlijke pita giros met salade gegeten in het gezelschap van veel medewerkers van omliggende bedrijven.

Outlet

Het was nog vroeg en dus nog maar even langs de jachthaven. Onderweg kwamen we langs een groot outlet center waar Jim en Tim behoorlijk uit hun bol gingen en diverse paren schoenen hebben gescoord bij de Nike Outlet. De prijzen waren volgens hun een lachertje.

Voldaan gingen wij weer op weg naar de bus en troffen daar dezelfde chauffeur als vanmorgen.
Waarschijnlijk rijd er maar 1 bus op deze lijn. Na ons geld weer in het bekende bakje te hebben gedaan waren we zo weer terug in ons hotel waar wij de rest van de middag nog wat dingetjes gaan regelen en afscheid gaan nemen van de groep en de reisleidster die morgenochtend om 5 uur al vertrekken.

We zijn 's avonds, een idee van Danique en Ruben, twee leuke en gezellige medereizigers, nog wel even richting San Pedro Harbor gelopen om een diner in een gezellig visrestaurant aan de haven te gaan gebruiken. Heerlijk gegeten met een stel leuke mensen.

Wij kunnen morgen iets langer blijven liggen, want onze taxi komt rond 10 uur bij het hotel om ons naar Los Angeles International Airport (LAX) te brengen om terug te vliegen naar Amsterdam.

Wat is het snel gegaan jongens. Geniet nog even van jullie laatste uurtjes in Amerika. Alvast een hele fijne vlucht vannacht (voor jullie middag).

Mariska 2015-10-07 09:15:40

Wow, wat is het snel gegaan. En wat hebben jullie veel beleefd, Gelukkig hebben jullie de foto's nog ... Ik wens jullie een goede en veilige reis - tot morgen.