Weer thuis

Nederland, Amsterdam

Toen we opstegen in Los Angeles kregen wij een mooi afscheidspanorama van de kust en de stad omdat het toestel richting de oceaan opsteeg en boven het water keerde en landinwaarts vloog.
Over de heuvels achter LA veranderde het landschap vrij snel in grote lege vlaktes.
Aan boord werd ons verteld dat wij een snelle en korte nacht kregen en dat was ook zo.

Korte nacht

Na 2 films, wat wegsuffen in onze, alweer mooie ruime plaatsen net als op de heenreis, en een spelletje kaart waren we al snel (in onze vermoeide ogen dan) boven Ierland waar de dag alweer begon.
We kregen een mooie ochtend boven de wolken voorgeschoteld.

Aankomst

De landing verliep voorspoedig en nadat we onze koffers hadden teruggevonden werden we opgewacht door onze familie en hebben we nog even wat gedronken op Schiphol om daarna vermoeid maar voldaan naar huis te gaan.

Hoogtepunten

We hebben een prachtige reis gehad, met heel veel hoogtepunten en maar weinig dieptepunten en met een fijn gezelschap, zoals jullie hebben kunnen lezen in deze blog, die wij overigens met veel plezier voor jullie maar uiteindelijk ook voor onszelf, hebben bijgehouden. We zijn in 4 staten geweest en hebben 4 keer van tijdzone gewisseld.
Wij voor ons zelf hebben natuurlijk ook onze eigen hoogtepunten op deze reis en die willen wij toch nog even met jullie delen.

Voor Jim stond zonder enige twijfel op nummer
  • 1 Las Vegas op
  • 2 Monument Valley en op een gedeelde nummer
  • 3 San Francisco en San Diego

Tim (gambler in hart en nieren) vond ook op nummer
  • 1 Las Vegas en op
  • 2 de Nationale Parken in het algemeen en ook gedeeld op
  • 3 San Francisco en San Diego

Ikzelf vond op
  • 1 San Diego (met in het bijzonder onze Mexicaanse avond in The Old Town) gevolgd op
  • 2 de Nationale Parken en op
  • 3 San Francisco

Bedankt voor jullie interesse, het meeleven en reacties. Wie weet tot een volgende reis.

Ik ga in de komende dagen de blog nog even helemaal doorlezen en aanpassen/aanvullen met teksten en foto's om een zo goed mogelijk verslag van deze reis te krijgen zodat wij hiervan een mooi boek kunnen bestellen. Dus blijf af en toe nog even kijken. Gr Rob

vrieling.reis 2015-10-08 19:14:03

Ik had Sanfran op 1 bij jou verwacht Rob! Welkom terug in Nederland en ik hoor jullie snel over deze fantastische reis

Mike 2015-10-09 00:34:16

oke zal ik doen.welkom thuis

lothar en corrie 2015-10-09 11:20:46

Via deze weg willen wij iedereen bedanken voor de leuke reacties die wij hebben ontvangen via deze blog. Wij hebben de blog met veel plezier bijgehouden en is een aanrader voor volgende reizen. Gr Jim Tim Rob

vrieling.reis 2015-10-09 12:40:17

Jullie bedankt voor de leuke verhalen en foto's! Zijn jullie al een beetje over de jetlag heen?

Mariska 2015-10-11 13:01:38

Heel erg leuk om je blog te lezen Rob, ik heb een stukje mee op reis geweest. Ik keek recht naar uit.