Dag 3. Monterosso, Manarola en Riomaggiore

Italië, Monterosso al Mare

Op deze echte eerste vakantie dag met de auto naar Monterosso al Mare. Via een prachtige weg door de bergen afgedaald naar dit enige dorp in Cinque Terre waar je met de auto kunt komen. Eenmaal op de bestemming een parkeerplaats vlak aan zee gevonden om ons op deze wederom warme dag verder met de trein te verplaatsen.

Nadat wij het dorp Monterosso al Mare hadden bekeken en een koffiepauze hadden genomen op naar het station en een kaartje gekocht naar Manarola, het derde dorp langs de kust van Cinque Terre gerekend vanaf Levanto.

Het is gezellig druk in de trein met werkelijk mensen van over de hele wereld en opvallend veel chinezen. In Manarola aangekomen en vanuit het station wat rondgelopen in dit gezellige maar steile dorp. Nadat we nog even een fles water en een focaccia hadden gescoord besloten wij om per boot verder te reizen naar Riomaggiore.
Dit lijkt heel wat maar het vierde dorp in Cinque Terre ligt op een klein kwartiertje varen.

Het was in eerste instantie onze bedoeling om te gaan lopen van dorp naar dorp maar het bleek dat de meeste voetpaden in Cinque Terre waren afgesloten vanwege hun slechte staat. Daar was op dit moment geen geld voor bij de plaatselijke gemeenten om op te knappen.
Met de boot dus. Riomaggiore was binnen dat kwartiertje bereikt en we hebben daar de middag doorgebracht. Als eerste hebben wij de lunch gebruikt op een voor ons bekende stek "La Conchiglia". Hier hebben wij jaren geleden een prachtige zonsondergang gezien tijdens een etentje. De locatie was er nog in volle glorie boven op een rots aan de rand van het dorp aan de zee.

Na een mooie middag weer met de trein terug naar Monterosso al Mare waar wij vervolgens met de auto huiswaarts keerden.

's Avonds maar weer in Levanto gaan eten bij hetzelfde restaurant als gisteren maar nu stond er Pizza en Spaghetti op het menu, en o ja, het ijs mocht vandaag natuurlijk ook niet ontbreken.