Dag 13. Hoh Saas

Zwitserland, Hoh Saas

In Saas Grund bevond zich ook een kabelbaan en wel naar de plaatselijke alp de Hoh Saas.
Volgens onze buren bij het appartement kon je daar mooi wandelen en was er een wandeling die het "Wellness Path" heette.
Marja wilde al de hele week naar boven en ik keek hier telkens met een scheef oog naar toe. Het eerste deel ging steil omhoog tegen een rotswand op met kabelpalen die schuin tegen de wand aanstonden. Voor iemand die dit toch al geen leuke vrije tijds besteding vind geeft dit weinig vertrouwen.

Uiteindelijk toch maar gegaan. Op het eerste deel heb ik de bodem van de cabine aan een grondige inspectie onderworpen waarna ik de rest van de reis toch wel genoten heb van de prachtige omgeving.
De reis duurde best wel lang, de route bestond overigens uit delen en had een lengte van 2438 meter. Saas Grund lag op 1559 meter en het eind station op 3142 meter. Boven was het zonnig met alleen wat meer wind. Bovendien weer prachtige uitzichten over de diverse gletsjers die dit gebied rijk zijn.

Het Wellness Path was een leuke wandeling met heel veel verschillende alpen flora, mooie panorama's en zitjes.

Hierna besloot Marja ook het tweede gedeelte omhoog te gaan. Dit was voor mij iets teveel van het goede. Zij moest echter nog even wachten want dit deel ging pas na de lunch weer open. Ik ben weer naar beneden gegaan naar het appartement.

In de middag stond het plaatsje Visp op het programma. Dat lag helemaal aan het begin van de vallei. Daar was volgens ingewijden een leuke middagmarkt met plaatselijke producten.
In Visp aangekomen eerst even door het centrum gelopen maar dat was niet veel om daarna richting markt te gaan.
Toen wij daar aan kwamen bleek het om een klein pleintje te gaan waar een kraam of acht werden opgebouwd waarvan de helft uit drinken en eten bestond.

Uiteindelijk besloten wij om weer terug te gaan omdat wij morgen weer veel moesten reizen richting huis zodat wij nog wat konden uitrusten en opruimen.