San Pedro naar LAX

Verenigde Staten, Los Angeles International Airport

We konden uitslapen vandaag. Ja ja, dat dachten wij. Wij waren de enige die een aparte terugreis hadden geboekt met de KLM (een rechtstreekse vlucht). De overige deelnemers gingen met United terug naar Nederland en hadden nog een tussenstop. Deze mensen werden daarom om 4 uur 's morgens gewekt om naar het vliegveld te vertrekken.
Wij daarentegen moesten pas om 10:45 uur op het vliegveld zijn en konden dus nog een paar uurtjes blijven liggen. Maar helaas was het hotel vergeten om ons uit de wekgroep te halen waardoor wij ook vrolijk om 4 uur werden gewekt! Uiteraard niet meer geslapen hierna en lekker blijven luieren en tv gekeken.

Super Shuttle

Om half 10 in de lobby van het hotel gaan zitten om op de Super Shuttle taxi te wachten die om 10 uur was besteld door Margereth. De taxi stond om 09:45 voor het hotel en we waren onderweg naar LAX (Los Angeles International Airport). Dat dachten wij, maar die taxi chauffeurs zijn gehaaid, en proberen onderweg allerlei vrachtjes mee te pikken. De eerste tussenstop was in de haven achter het hotel waar de chauffeur een in onze ogen nietsvermoedende groep aziatten die net aan wal waren vanaf een cruiseschip uit elkaar te drijven door er 3 van een grote groep nog bij ons in de bus te krijgen. Nadat dit jammerlijk mislukte zette de chauffeur koers naar LAX, wat overigens niet naast de deur (lees hotel) ligt. Na een stief halfuurtje week de chauffeur weer van het pad af om nog een vrachtje op te halen. Onze taxi kreeg gezelschap van een dame die van een hotel naar terminal 3 moest op LAX.
Nadat deze dame was gedropt op haar bestemming werden wij enkele minuten later gedropt bij Terminal 2 waar de KLM zich bevond.

LAX

Het inchecken, de boarding passen en de bagage aflevering verliepen voorspoeding, alleen de douane controle nam wat tijd in beslag maar kon na een klein kwartiertje ook geslecht worden.

Op het vliegveld nog even wat gedronken en gegeten, de laatste souvenirs ingeslagen en naar onze gate gewandeld. Hier nog even onze zakken geleegd en van de laatste dollars en muntgeld nog wat snoepgoed gekocht voor onderweg. De vlucht lag een kwartier voor op schema toen wij vertrokken dus dat was mooi meegenomen. Daar wij onderweg een dag kwijtraken vertel ik op de dag van morgen over onze vlucht en aankomst en kunnen jullie lezen wat volgens ons de hoogtepunten waren van deze prachtige reis.

ach toch snel gegaan zo'n vakantie.jammer he mannen nu weer op naar het dagelijkse werk.jammer.......