Dag 14. Autotrein Goppenheim, Kandersteg en naar huis

Zwitserland, Ferden

Vandaag gaan wij naar huis. Wij proberen dat in een dag te rijden.
Nadat wij hadden ontbeten, ingepakt en opgeruimd zijn wij richting Visp en daarna naar het plaatsje Goppenheim gereden.

Daar gingen wij de autotrein naar Kandersteg nemen. Deze ging dwars door de alpen en dat scheelde ons een rit van ruim 200 km.
Alles liep voorspoedig en we konden gelijk op de eerste trein mee. We rijden achter elkaar op een trein met gigantisch veel wagons waar 3 tot 4 auto's op konden. Ook bussen, caravans en campers gaan mee. Handrem erop, in de eerste versnelling en lichten uit was verplicht en daar gingen wij.
Dit is voor ons de eerste ervaring met een autotrein en afgezien van het eerste vrij slechte stuk spoor en een pikdonkere tunnel was het een voorspoedige tocht en konden wij na 20 minuten weer achter elkaar de trein af.

Vanaf Kandersteg richting Bern waren de eerste 35 kilometer op een twee baans weg maar daarna konden wij op de autobahn snel via Bern en Basel Duitsland inrijden. Hierna volgden wij in grote lijnen dezelfde weg als de heenreis richting huis. Op enkele wegwerkzaamheden en een kleine file na hadden wij een voorspoedige reis en waren we rond 6 uur bij Venlo Nederland weer binnen gereden.

Wij wilden heel graag chinees gaan eten. Wij de snelweg af maar waar we ook reden en zochten in de omgeving Venlo en Venray geen chinees te bekennen.
We besloten terug op de snelweg het eerste weg restaurant maar te nemen want wij hadden behoorlijk trek.
En het geluk was nu met ons want het restaurant bleek een La Place te zijn.
Na een lekkere maaltijd richting huis te rijden waar wij om 21.30 uur arriveerden.