Dag 5. Limone sul Garda herleeft

Italië, Limone sul Garda

De dag begon mooi en we hadden besloten om een tochtje richting Limone sul Garda te gaan maken.

Onderweg, in Toscolano-Maderno, was markt dus daar ook even rondgelopen nadat we met veel moeite de auto kwijt konden. Het was een typische toeristen markt waar we prima onze fruit voorraad konden aanvullen.

Verder langs het Gardameer door mooie, lange en soms donkere tunnels kwamen we in Limone sul Garda aan. De auto in een mooie garage geparkeert en door oude mooie maar smalle straatjes naar de boulevard afgezakt.

Aan Limone hebben wij goede en leuke herinneringen die wij vandaag herbeleven. Ruim 15 jaar geleden waren wij hier ook met de kinderen en hebben een paar heerlijke pizza stukken gegeten op een trapje midden in het dorp. Marja wilde koste wat kost dat weer, omdat zij altijd zegt dat dat het lekkerste stuk pizza was wat zij ooit gegeten heeft, maar wist niet meer waar en of deze pizza bakker er nog was.
We liepen door het dorp en ja hoor daar was de trap en om de hoek bleek ook nog eens de pizza bakker zijn overheerlijke pizza stukken te verkopen. Uiteraard moest er op de trap geluncht worden.

Op de terugweg gingen wij een stuk landinwaarts de bergen langs het meer in. De tocht ging naar Tremosine.
Ik heb veel in de bergen gereden maar dit was toch wel een beklimming die alles in zich had. Schoonheid, bochten, haarspelden, smal, gevaarlijk en tegenliggers.
Dit laatste gaf nog wel eens problemen omdat een van de twee weleens achteruit terug moest omdat je elkaar niet kon passeren.
Nadat wij boven waren begon het helaas iets te regenen. Nadat we het dorpje hadden bekeken en wat gedronken hadden, op een prachtige locatie met uitzicht over het Gardameer, gingen we weer naar beneden richting het meer. Dat deden we over een andere toch ook wel spannende weg door de bergen. Uiteindelijk beneden gekomen weer richting de camping.