Dag 11. Zermatt en de Moosalp

Zwitserland, Zermatt

Ook hier is het vandaag mooi weer en wij besloten om naar Tasch te rijden en daar de trein naar Zermatt te nemen. Zermatt kan nl. niet met de auto bereikt worden.

Nadat wij eerst weer ons dal uitmoesten tot aan de twee sprong via de andere weg van de vork naar Tasch gereden.
In dit plaatsje staat alles ook al in het teken van Zermatt. De toeristen worden snel en duidelijk naar een gigantische terminal geloodst waar je je auto kan parkeren en naar het station wordt geleid.
In het station kan je aan de balie of met een automaat een retourtje Zermatt kopen en naar het perron. De treinen rijden zeer regelmatig en eenmaal aan boord genoten van een mooie maar korte rit door het laatste deel van dit dal.

Toen wij het station van Zermatt verlieten bleek gelijk waarom hie zoveel toeristen heengaan. Het plaatsje heeft eigenlijk twee grote trekpleisters en dat zijn "de Matterhorn" een reus van een alp die de prachtige achtergrond van deze plaats vormt en een bergtrein die je in ongeveer twee en en half uur de hoogste alpen inbrengt vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op de Matterhorn. Voor de rest bestaat deze plaats uit een grote winkelstraat waar alle dure merken vertegenwoordigd zijn en waar je zonder meer teveel betaald voor alles. Het plaatsje is verder wel gezellig om doorheen te lopen.

Na alles gezien te hebben weer met de trein terug, de auto gepakt en richting Moosalp gereden aan het begin van onze vallei.
Volgens ingewijden een leuke bergrit met uiteindelijk mooie uitzichten. Het werd een geweldige bergrit met alles erop en eraan wat het rijden in de bergen zo leuk maakt. Smalle wegen, haarspeld bochten, tegenliggers niet kunnen passeren, bussen, meerdere keren achteruit rijden en bedenk het zelf maar. Na ongeveer een half uur a drie kwartier de top bereikt en even uitgeblazen op een zonnig terras met uitzicht op de omliggende bergen en een heerlijke appelstrudel met vanille pudding en slagroom.

Na deze stop weer dezelfde weg terug met dezelfde problemen en weer heelhuids in het appartement aangekomen. Het diner bestond vandaag uit penne.