San Francisco naar Modesto

Verenigde Staten, Modesto

Monterey

Vanmorgen vroeg vertrokken in zuidelijke richting. We gaan eerst via I280, H17 en H1 naar Monterey aan de Pacific Coast.
Onderweg kwamen we ook door sillicon valley (in de buurt van San Jose) de thuishaven van o.a. Hewlett Packard, Apple en Intell.
We hebben in Monterey een koffiestop gemaakt in de wijk Cannery Row. Hier waren vroeger grote conservenfabrieken waar jaarlijks miljoenen sardientjes werden ingeblikt. De sardines zijn verdwenen uit dit deel van de oceaan en dus werd hier een moderne boulevard van gemaakt waar je langs de kust kunt lopen. Er bevinden zich ook vele restaurants, boetiekjes en een aquarium.

17 Mile Drive

Dan verder langs de kust via de 17 Mile Drive. Dit is ook een weg langs de kust met dit verschil dat hier de beter gesitueerden en bekende Amerikanen een 2e, 3e of 4e huis aan de kust hebben. Alles zonder naam en adres. Schitterende natuur met veel groen, een prachtige shore (kust met stranden en rotsen), landdieren en zeedieren.
We maakten hier ook nog een stop om de Lone Cypress vast te leggen op foto. Dit schijnt de meest gefotografeerde boom in Californie te zijn omdat deze zo prachtig op een rots hoog boven de oceaan staat.

Carmel

Daarna richting Carmel. In Carmel hebben we geluncht en wat rondgelopen.
Nu we een paar dagen in Amerika rondlopen vallen ons de enorme hoeveelheden te gekke auto's op en zijn we begonnen om alle te gekke exemplaren te fotograferen. Dit gaat zeker een leuke verzameling opleveren.

Modesto

's Middags moesten we weer een stuk omhoog en landinwaarts richting Modesto via H152, I5 en H132 waar ons hotel was. De temperatuur is hier ook gelijk een stuk hoger en benauwder.

We verblijven in het Days Inn hotel wat een mooi zwembad heeft dus wie weet.
We hebben een hapje gegeten bij Denny's (een heerlijke steak of zalm) en vanavond gaan we wat relaxen. Het was prima eten met de bekende refills.
Morgen gaan we richting Yosemite.