Dag 12. Saas Fee

Zwitserland, Saas-Fee

In de loop van de ochtend gingen wij onze burger pas maar eens uit proberen en met de bus naar Saas Fee. Op papier het volgende dorp maar het lag behoorlijk hoger dan Saas Grund.
Wij eindigden na een aantal haltes in de bus terminal van Saas Fee, een gezellig klein plaatsje aan het eind van de vallei.
's Middags werd hier een markt georganiseerd met plaatselijke producten. Dat duurde nog wel even dus dan eerst maar met de kabelbaan de berg op.

Vanuit het dorp was het nog een stevige klim naar het dal station en daar konden wij met onze burger pas zo aan boord. Na een behoorlijke rit kwamen wij boven op een alp van waaruit je alle kanten op kon wandelen en het uitzicht was geweldig. We zagen veel gletsjers en hoge alpen die nog vol sneeuw lagen. Na wat wandelen en onze meegebrachte lunch genuttigd te hebben weer terug in de cabine naar beneden.

Na de middag markt bezocht te hebben zijn we weer met de bus terug naar het appartement gegaan.

Als diner hadden wij nog een restje pene, schnitzel en een door Marja gescoorde plaatselijke braadworst.