Villa Carlotta

Italië, Tremezzina

Nadat wij eerder deze week een Villa met grote tuin in Bellagio hadden bezocht wilde Marja ook een kijkje gaan nemen in een van de mooiste tuinen bij de prachtige villa Carlotta aan het comomeer.

Eerst dus weer naar en door Como om daarna weer omhoog langs het meer richting Menaggio tot aan Tremezzina. De temperatuur vandaag tikte de 30 graden aan we hadden er zin in.

De tuin was gelegen bij Villa Carlotta en lag aan de rand van Tremezzina. Ook hier was het parkeren weer een dingetje. Maar na ongeveer 1km langs de weg vonden een gaatje in een blauw vak. De meter gevuld en op pad.
Na de kilometer terug gelopen te hebben doemde de villa op langs de weg op, impossant wel. Nog even langs de kassa en met de plattegrond op pad. De plattegrond was wel nodig want wat ze hier een tuin vinden zou bij ons een aardig park zijn.

De Villa

We lopen eerst naar de villa om daar binnen alles te bekijken. Eenmaal op de bovenste verdieping konden wij op het bordes, van de tuin, het meer en het uitzicht genieten. Weer beneden begonnen we aan de wandeling door de tuin. Ik heb nog nooit zoveel verschillende soorten planten, struiken en bomen bij elkaar gezien. En wat was dit groot!

De tuin was redelijk geordend zodat tropische planten en bomen bij elkaar stonden en zelfs een aparte Japanse tuin, een bamboe bos, azalea en rododendrons, cactussen etc, etc. Ik laat verder de foto's voor zich spreken!

Na een paar uur en een drankje weer terug naar huis. Maar niet voordat wij al lopend naar de auto nog snel even een paar heerlijke pizza's hadden gescoord voor thuis.