Dag 2. Vignana (Levanto)

Italië, Vignana, Levanto

Onze tweede reisdag bracht ons van Badenweiler naar een klein bergdorpje genaamd Vignana (Italië) vlak bij de kustplaats Levanto. Dit is onze verblijfplaats voor de komende dagen in de buurt van Cinque Terre.
De reis verliep minder vlot dan de 1e dag maar we kwamen toch redelijk op tijd bij onze bestemming.

Om ons onderkomen te vinden moesten wij een heel smal weggetje in dat langs de berghellingen achter Levanto omhoog liep naar Vignana. Langs deze weg wonen de mensen in diverse dorpen bijna horizontaal tegen de hellingen en kon er maar één auto per keer op het weggetje. Dit werd hier lokaal opgelost door in elk smal dorp stoplichten te plaatsen en maar 1 richting op groen te zetten.

Het is wederom behoorlijk warm. (35 graden) en bij aankomst moesten wij nog wel even zoeken naar ons appartement. Dat bleek hogerop in het dorp te leggen en na enkele vragen aan de lokale bewoners troffen wij het huis en de eigenaar aan. Het huis lag behoorlijk hoog en de vriendelijke eigenaar bood gelukkig aan om de bagage beneden op te halen met zijn driewieler, een scooter met een laadbak. Van deze voertuigen rijden er duizenden rond in Italië.
De eigenaar gaf ons ook nog een soort parkeer-kortingskaart waarmee wij in en rond Levanto tegen een gereduceerd tarief ( 1 euro) konden parkeren. Daar hebben wij zeker gebruikt van gemaakt.

Eenmaal gesetteld en uitgerust moesten wij maar eens gaan eten. Dat moest dan gebeuren in Levanto dus maar weer naar beneden langs dit toch wel erg leuke weggetje.
Eenmaal in Levanto aangekomen gingen wij richting zee en parkeerden daar de auto om te genieten van de prachtige kust en zee, waarna wij de stad ingingen om een leuke eet gelegenheid te zoeken. Deze hadden wij na een kleine rondgang door het centrum snel gevonden in een leuk straatje waar we buiten aan een lange rij tafels plaats konden nemen. Een traditie van ons werd in ere gehouden....we bestelden beiden spaghetti op onze eerste dag in Italië.

Terug in ons onderkomen vielen wij, nadat wij nog even op ons idyllische balkon van Levanto bij avond genoten, heerlijk in slaap.