Een dag in de Auto (terugreis)

Oostenrijk, Kramsach

Vandaag zit onze vakantie in Oostenrijk erop en gaan wij terug naar huis.
Het wordt een rit van 933 km in onze goudgele bolide die zich voortreffelijk heeft gehouden in de bergen van Tirol.
Daarnaast heeft hij ons ook verrast door zijn gebruik tijdens dit ruim 3400 km avontuur, hij reed nl. 1 op 19,2.

De ochtend begint fris na de onweer buien van gisteravond maar het wordt in de loop van de dag weer prachtig weer (30 graden)

Vroeg opgestaan, ingepakt, opgeruimd, auto ingepakt, sleutel ingeleverd en on 8 uur op weg.
Marja wilde het eerste gedeelte rijden en we begonnen aan de terug reis.
Op zich zou er niet veel te vertellen zijn over een saaie rit over mooie autobanen in Duitsland ware
het niet dat Marja bij de grens tussen Oostenrijk en Duitsland nog voor een mooie anekdote zorgde.

Een dag eerder vermelde de Telegraaf dat Duitsland en Oostenrijk per 1 juli weer grenscontroles zouden invoeren.
Aldus bij de grens aangekomen na een klein kwartiertje rijden reed het al wat langzamer en reden wij achter elkaar
lands 2 gewapende politie agenten over de grens dachten wij. Maar Marja reed naar het idee van een agent iets te snel
en sommeerde haar iets langzamer te rijden. Marja dacht echter dat zij gebaarde door te rijden en gaf gas. Ik riep,
je moet langzamer, en op dat zelfde moment ging haar bordje met stop omhoog maar Marja was haar al voorbij.
Je moet stoppen zei ik en dat deed ze dan maar. Gelijk stond de agent aan haar raam. Verbouwereerd en tevens verbaast
dat haar dat overkwam deed zei het raam open. De agent was "not amused" en stuurde haar met de auto en mij naar een
loods waar wij werden gecontroleerd op onze papieren en inhoud.
Dit viel achteraf allemaal wel mee en na enkele minuten konden wij onze weg weer vervolgen.
Wij hebben hier de rest van de dag nog regelmatig hartelijk om kunnen lachen.

De reis verliep verder zonder enig oponthoud en wij waren rond 18.30 uur weer thuis.