Flagstaff naar Scottsdale

Verenigde Staten, Scottsdale

Sedona

Vandaag mochten we uitslapen. De bus vertrok om 9 uur. Lekker relax ontbeten en op weg.
Vanuit Flagstaff richting Sedona over H89a door prachtige wouden en bergen rondom Flagstaff. Er zijn hier ook veel wintersport gebieden.

Sedona is een plaatsje waar veel artiesten wonen zoals , schilders, acteurs, kunstenaars etc. Je komt Sedona binnen via een prachtig vakantiegebied Oak Creek genaamd. Ook hier hebben veel Holywood bekenden een 2e, 3e, of 4e huis.
Sedona is een modern plaatje met mooie woningen die prachtig bij de omgeving aansluiten.
De winkels zijn duur en we hebben daar wat rondgelopen en een lunch gebruikt.

Even buiten Sedona kwamen we bij Red Rock. Ik vroeg of dit de Red Rock was waar veel bekende bands en artiesten optreden. Het antwoord van Margareth was dat er bijna overal in Amerika waar rode rotsen waren wel een Red Rock was maar de door mij bedoelde bij Denver lag.

Woestijnen zonder einde

Na een fotostop door naar de Sonora Desert via H260 en I17. Margareth maakte ons erop attent dat er in Amerika een heleboel climat trancisions bestaan en dat wij er een gingen meemaken. De overgang van de groene boomrijke omgeving naar een dorre desert met de meest mooie cactussen, Saguaro Cactus genoemd, in een half uurtje was verbazend. Sommige cactussen doen er 30 tot 50 jaar over om hun hoogte en vorm te krijgen. Gelukkig zijn ze beschermd en geeft dat een prachtig landschap.
Nog even een tussenstop bij Montezuma Castle en Tuzigoot National Monument waar wij een prachtige rotswoning bezichtigen die door de eerste pioniers in deze omgeving zijn gebouwd.

Scottsdale

Na een uurtje of 2 bereiken we ons einddoel, Scottsdale, een voorstad van Phoenix. Deze miljoenen stad is in honderd jaar tijd herrezen in deze dorre en warme omgeving.
We zitten in een prachtig hotel, alweer een Days Inn, met alles erop en eraan, inklusief zwembad. Helaas geen tijd om te zwemmen maar even een drankje doen bij het zwembad en op weg om wat te gaan eten.
We zijn vanavond met een groepje van 10 uit eten gegaan. Na een lange omweg (via allerlei winkels in een Mall) terecht gekomen bij Buffalo Wild Wings. Even later kwam er nog een groep binnen van ons gezelschap. Een typisch Amerikaans sportcafe waar je Chicken Wings kon krijgen in alle vormen en maten met een keuze uit tientallen sauzen van Smilin' tot Screaming zoals op de kaart aangegeven stond. Rondom ons hingen wel 25 grote schermen waarop alle sporten werden uitgezonden die op dat moment bezig waren. Het eten was goed en voor sommige toch net iets te heet of te alcoholisch.

Na een gezelige wandeling terug nog even wat tv kijken en naar bed.
Morgen gaan we richting San Diego.

Ik krijg ineens geen meldingen meer van de verhalen op je blog! Maar ik heb nu alles gelezen en ben weer bij. Wat een prachtige reis maken jullie, heerlijk!!

Sylvia 2015-10-03 10:29:33

Ik krijg ook geen meldingen meer als jullie een bericht hebben geplaatst. Jullie genieten nog volop zo te lezen. Ben wel een beetje jaloers hoor. Vandaag richting San Diego? Lijkt mij ook heel vet. Have fun guys!