Een dag met een Gaatje

Oostenrijk, Gemeinde Alpbach

(Vandaag is het bewolkt met regen en 18 graden)

Dit wordt onze laatste dag in Oostenrijk en van onze vakantie. We hadden al besloten om deze dag wat rustig aan te doen omdat wij morgen de hele dag in de auto zitten.
Het weer zit niet mee en we besluiten om maar een beetje in de buurt te toeren.

De rit ging eerst richting Brannenberg via een mooie bergweg en van daaruit via Aschau richting het Alpbachtal.
In dit dal wilde Marja heel graag met de kabelbaan omhoog met de Reitherkogelbahn naar 1200 meter hoogte. Het was nog droog en met onze toeristenpas konden wij naar boven. Eenmaal boven was het toch wel behoorlijk fris en waaide het stevig. Na een korte wandeling gauw weer naar beneden. Daar ook maar gelijk geluncht om weer een beetje warm te worden.

Na de lunch zijn wij het hele Alpbachtal afgereden. Het bleek een zeer toeristische wintersport lokatie te zijn met vele kabelbanen, liften, pensions en appartementen.
Van daar uit nog even naar Rattenberg voor wat inkopen en door naar het appartement.
Hier gaan wij vast opruimen en inpakken waarna wij op pad gaan voor onze laatste Oostenrijkse schnitzel!