Dag 6. En dagje Verona.

Italië, Verona

Weer eens vroeg op om met de bus naar Verona te gaan. Het is niet zo ver als Milaan maar we hebben meer tussenstops langs het meer om mensen van andere hotels en campings op te pikken.

De bus laat ons eruit net buiten het centrum aan de Adagio (Adige) rivier. We lopen vanaf hier over de Ponte Scaligero langs Castelvecchio naar het centraal in het centrum gelegen Piazza Bra.
Aan dit plein staat ook de bekende Arena.

Wij gaan verder op eigen gelegeheid en gaan als eerste door de bekende winkelstraat Via Mazzini naar Piazza Erbe. Via nog enkele straatjes komen we op een pleintje met een soort van graftombe midden op straat. Deze hoort bij de kerk San Anastasia.
Weer enkele straatjes verder belanden wij bij een poort die ons naar het huis van Jiuliet (Casa di Giulietta), de wederhelft van Romeo uit het verhaal van shakespeare, brengt.
Verder door naar de Duomo en daarna nog even over de Ponte Pietra. Nu weer terug naar het Piazza Bra om een bezoek te brengen aan de Arena. Het opera seizoen begint aan het einde van de maand en men was druk bezig met het opbouwen van het podium.
Om 16:00 uur moesten we weer terug naar de bus voor de terugreis. Het was een mooie stad en we hebben weer veel gezien.