San Diego

Verenigde Staten, San Diego

We hebben vanmorgen zowaar een bui regen gehad. De eerste tijdens onze reis en voor Margareth, die zowat een vreugdedans maakte, de eerste bui in ruim 10 maanden in deze zeer droge omgeving.

Om 9 uur nogmaals naar The Old Town maar nu bij daglicht. Daarna door naar downtown San Diego waar we met de bus een tour maken langs alle bekende punten. Als eerste via de Coronado Bridge, een grote en hoge brug in een boogvorm over de baai naar Coronado Island. Bovenop de brug krijgen we ook een mooi overzicht van de haven waar grote cruiseschepen en vooral veel navyships aangemeerd liggen. Op Coronado Island ligt een militaire basis waar o.a. de bekende navy seals worden opgeleid. Tevens is het een rustoord voor navy pensionadas die daar in prachtige huizen en appartments wonen.

Balboa Park

Terug in de city gaan we richting Balboa Park. In dit beroemde park, wat behoorlijk groot is, vinden we weer heel veel Mexicaanse invloeden. Tevens bevinden zich hier alle bekende musea die de stad huisvest. Daarnaast nog een gigantisch pijporgel en prachtige tuinen. Aan het eind van het park is de bekende San Diego Zoo.
Na wat rondgelopen te hebben gaan we weer richting downtown waar we in de haven worden losgelaten om de middag in deze mooie stad door te brengen.

Harbor

Bij het uitstappen staan we recht tegenover een gigantisch cruiseschip dat van Disney blijkt te zijn. Daarnaast lag een geweldig vliegdekschip van de navy, de USS Midway, wat voor het publiek toegankelijk was. We vonden alle drie dat we dat dan maar eens moesten gaan doen. Hier hebben wij geen spijt van gehad en een heleboel interessante dingen kunnen bekijken. Wat is zo'n ding groot. We werden aan alle kanten geholpen en op weg geholpen door oud navy personeel die dat heel gepasioneerd en vriendelijk deden.

Na afloop zijn we langs de kade de haven doorgelopen waar wij met onze neus in boter vielen in de vorm van een Ford Mustang treffen waar wij werkelijk de mooiste Mustangs hebben gezien. Er stonden ook nog wat andere merken en modellen. We hebben weer heel wat foto's gemaakt.

Toen nog even door wat straten in de city gelopen en weer terug naar waar de bus ons op kwam halen. Helaas hadden wij te weinig tijd om ook nog de zoo of seaworld te bezoeken. Moe maar tevreden over een aan te raden stad weer terug naar het hotel waar wij nog een prima burger hebben gegeten in the diner van het hotel om daarna de avond hangend voor de tv of mopperend over de slechte wifi verbinding door gaan brengen.
Morgen gaan we richting Los Angeles.

Nu kreeg ik wel weer een melding! Waar zijn de foto's haha? Of lukt dat niet door de slechte wifi verbinding? Wat gaat het hard. Ben ook benieuwd hoe Los Angeles zal zijn.

Mariska 2015-10-05 10:50:11

bedankt Rob,ik ben weer helemaal bij gelezen.wat een geweldige reis en jullie zullen wel af moeten kicken bij thuis komst,al is het alleen maar van al die hamburgers.haha. veel plezier.

lothar en corrie 2015-10-05 11:40:01

Ja zeer slechte wifi hier Hopelijk vanavond weer beter in LA Gr

Rob 2015-10-05 15:24:25

Ben heel benieuwd naar alle foto's als jullie weer thuis zijn. Wat gaat het hard he! op dit moment zitten jullie alweer in L.A. de laatste stad van jullie mooie reis. Geniet er nog maar lekker van, ook van die vieze burgers want als je thuis bent Roberto krijg je voorlopig alleen maar andijviestamppot om de vitamientjes weer aan te vullen.