Dag 11. Trento

Italië, Trento

Vandaag is het weer zonnig en de temperatuur goed. Wij hebben via de camping een zgn. GuestCard/GasteKarte gekregen waarmee we binnen een straal van 70 kilometer met de trein kunnen reizen en diverse bezienswaardigheden gratis kunnen gaan bekijken.
Het toeval wil dat het dorpje San Cristoforo een station heeft waar de trein naar Trento stopt. Dus wij met de trein naar Trento.
Om 12:05 uur staat de trein op het perron en via een prachtig landschap en diverse stations rijd de boemel, want dat is het hier in de bergen, Trento Centro binnen. De rit duurde precies 35 minuten.
Via de hoofduitgang komen wij uit in een parkje waardoor wij in de oude binnenstad terecht komen.

Als eerste komen wij op Piazza del Duomo waar, u raad het al, wij de Duomo met een bezoekje vereren. Hij was erg groot maar zeker niet een van de mooiste die we deze vakantie hebben gezien.
Vanuit het plein kunnen we aan alle kanten leuke straatjes in waar we oude gebouwen palazzo's, musea, winkels en de leukste terrasjes tegenkomen.
In de middag op een van terrasjes de lunch gebruikt en daarna nogmaals de oude stad in.

Om 16:05 uur moesten we op het station zij om met de trein terug naar de camping te gaan.

En omdat we er nog niet genoeg van hadden zijn we na het eten in de auto gestapt om naar het plaatsje Borgo Valsugana te rijden. Zoals de naam al doet vermoeden een dorpje met een burcht hoog op een heuvel. Na wat rondgelopen te hebben weer terug voor een welverdiende nachtrust.