Las Vegas naar Bryce Canyon

Verenigde Staten, Bryce Canyon National Park

Tim is helaas geen miljonair geworden maar kwam toch zegevierend boven met een netto winst van 24 dollar, verovert aan de blackjack tafel.
Dus vanmorgen maar weer op de bus gestapt voor een wel heel mooie dag.

De rit begon weer vroeg, want we hebben een reisleidster die er behoorlijk de wind onder heeft. We gingen richting St. George over I15. Onderweg passeerden wij de staatsgrens om in Utah terecht te komen en konden wij onze klokken een uur vooruit zetten (Mountain Time). Na een goed anderhalf uur rijden gingen wij richting Zion National Park via H9. In Zion NP konden wij wat rondlopen en van alweer schitterende natuur genieten in de vorm van roodbruin gekleurden bergen en langgerekte bergmassieven die recht uit de grond lijken te komen.
Hierna zette de bus koers via H89 en H12 door Zion Canyon waar het ene mooie uitzicht na het andere aan ons voorbij trok en we ook door tunnels in allerlei vormen reden.

Na een flink aantal miles kwamen we op Bryce Canyon National Park aan. Ook hier weer schiterende natuur met veel grimmige rotspartijen en ook veel bossen met dennebomen (Pondarosa's genoemd). Via allerlei mooie wegen in het park kwamen wij op diverse uitkijkpunten om de in deze canyon aanwezige oranje-rood gekleurde rotspartijen te bewonderen. Voor we het wisten zaten wij op 8300 feet en keken we naar een ruimtelijk landschap om ons heen die ik nog nooit had gezien. Zover je kon kijken, vooruit, links, rechts en naar beneden, een en al natuur in al zijn vormen zonder ook maar een huis, auto of mens te zien. Overweldigend!

Nadat we dit natuurverschijnsel van alle kanten hadden bekeken gingen wij naar ons hotel Bryce View Lodge. Een prachtig complex, de enige in de hele wijde omgeving, waar je kan kamperen, wigwams kan huren, met je RV kan staan en hotelkamers kan krijgen.

Na ons enigzins opgefrist te hebben gingen wij naadloos over tot het beleven van een Western Night. Een Western Diner en entertainment bij Ebenezer's Barn & Grill. We werden eerst vermaakt met wat Western lasso- en pistool kunstjes waarna we een Western buffet kregen op een western plate, wat bestond uit chicken, roast pork, beans, patatos, cold sla en bread met als toetje een brownie. Alles uiteraard met drinken en de bekende refills. Na het eten nog wat live Country en Western muziek.

Voldaan en moe weer op de kamer om ons voor te bereiden op de langste rit van onze reis morgen (650 km). Stelt allemaal niets voor als bedenkt dat de staat Utah alleen al 770 kilometer lang is.
Morgen gaan wij naar Monument Valley.