even wennen aan ons nieuwe tijdelijke huis

IJsland, Kópavogsbær

De eerste dag dat we in een nieuw huizenruil huis zijn doen we eigenlijk nooit iets. Tenminste, we doen wel dingen, maar we gaan geen toeristische routes rijden. We richten ons huisje voor 2 weken in. Het is een modern appartement met een volledig ingerichte keuken, oven, vaatwasser. Een grote televisie, Jan heeft dit keer de handleiding van het huis nodig om de weg op de teve te vinden, we willen graag netflix kunnen kijken, en dat lukte gisteren nog niet helemaal. Het is even uitzoeken hoe het werkt. We gaan naar de Bonus supermarkt, eindelijk een beetje normale prijzen (dat houdt in: geen 7 euro voor een broodje maar 5,50, nog steeds wel aan de prijs, maar het is te doen). Maar omdat de keus hier ook groter is sta ik wel even voor een dilemma: koop ik de goedkopere komkommer uit Holland, of de duurdere uit IJsland. Het wordt toch de duurdere uit IJsland, ik ben tegen onnodige transportkosten, tja, dan moet ik ook wat over hebben voor mijn principes, dan maar iets anders niet. Dan maar geen aardbeien, die er wel erg aanlokkelijk uit zien, maar ook wel 5 euro voor een klein bakje, dus eigenlijk ook zo duur dat ik het sowieso niet wil kopen. We eten lekker beenham gemarineerd in honing met bloemkool en parijse aardappeltjes. Hmmmm, toch wel weer fijn om te winkelen in een goed gevulde supermarkt!

Twee hele fijne weken en weer veel zien en beleven. Groetjes