Tour of Fame

Verenigde Staten, Pomona

Gisteren ontdekten we al dat LA een lastige stad is om op eigen houtje te ontdekken. De bezienswaardigheden liggen erg verspreid en rijden in deze metropool is geen lolletje. Dus besloten we om tegen onze gewoonte in dan toch maar gebruik te maken van een sightseeing tour vooral gericht op Hollywood en Beverly Hills. Want ja, als rechtgeaarde filmfanaat zijn dat de wijken die je wilt zien, toch? Vanmorgen op tijd op want om 8am al worden we op de camping opgehaald.
We stappen met een ander Nederlands stel in de mooie zwarte Mercedesbus met vriendelijke chauffeur. Downtown pikken we bij een hotel nog 2 mannen op. Dat blijken Zuid Afrikanen te zijn. Een fijn stel 😉 die al snel voor de goede sfeer zorgen. En dan start de tour officieel met een bezoek aan Gehry’s Disney Concert Hall. Korte stop om dit typisch Gehryaans kunstwerk (Guggenheim Bilbao-stijl) te bekijken en snel een koffietje te scoren. Dan rijden we de groene heuvels in naar Griffith Observatory. Van daaruit kun je het wereldberoemde HOLLYWOOD Sign zien. Toch wel apart om dit nu ‘in het echt’ te zien. Dan verder langs enkele bekende huizen van bekenden uit de filmbizz en panden die niet bewoond zijn, maar wel bekend door gebruik ervan in films. We passeerden o.a. het huis waar Angelina Jolie nu woont...zonder Brad Pitt. De mannen dachten even aan een buitenkans nu ze single is, maar helaas, er gaan in town al geruchten dat ze met Collin Farrell zou zijn... Dus zal die binnenkort wel in trekken...😢.
Weer uit de heuvels naar Hollywood Boulevard met het Dolby Theater (uitreiking Oscars), Chinese Theater (vrijwel alle premières van Hollywood producties), de Walk of Fame en de hand- en voetafdrukken van beroemdheden in beton met persoonlijke boodschap. Eén groot circus natuurlijk, maar toch wel leuk om te zien, te beleven.
Daarna o.a. via Mulholland Drive naar de gigantische huizen en prachtig aangeharkte tuinen van Beverly Hills. We passeren de huizen van filmsterren en filmregisseurs, maar ook van bekende sporters en tv-persoonlijkheden. Onze tourgids weet ze allemaal te wonen en vooral de openingen in de omheiningen te vinden zodat we de optrekjes redelijk kunnen zien en de kiekjes kunnen maken. O.a. de nieuwbouw van Beyoncé, het huis van Katy Perry, Bruno Mars, het gehuurde huis waarin Michael Jackson is overleden, enz. Eigenlijk een middagje paparazzi spelen dus...🤣.
Nadat je dan weet waar de celebrities wonen en leven, wil je ook weten waar ze de boodschappen doen, waar ze hun kleding bij elkaar shoppen en waar ze zich laten ‘liften’. Dus verder naar Sunset Boulevard, Melrose Avenue, Santa Monica Boulevard en Rodeo Road. Alle topdesigners zijn (naast elkaar) hier te vinden. Lekker gemakkelijk. Wat een glamour....
En dan wordt het hoog tijd voor een hapje-drankje. Daarvoor gaan we naar Farmers Market. Op weg daar naar toe overigens passeren we nog het roemruchte Hotel California, je weet wel, van de Eagles. Farmers Market is een enorme foodmarket waar in het verleden boeren hun producten verkochten en nu een grote verscheidenheid aan eettentjes bij elkaar liggen. Keuze genoeg en gezellige eetpleintjes om al dat lekkers op te peuzelen.
Ruim een uur later beginnen we aan de terugreis. Heel wat indrukken rijker en ervan overtuigd dat deze tour een juiste keuze en dus elke dollar waard was.

Super! Ik wil ook ... ;)

Ingrid 2019-04-10 09:24:35

Jullie hadden jullie nieuwe huis natuurlijk snel gevonden hè . Wat zeiden jullie buren ?

Matt van de Burgt 2019-04-10 13:31:11

WoW ,WoW wat een dag .

Ma 2019-04-10 15:22:03

Wow, wat een belevenis, het blijft boeien, al dat moois. Lieve groetjes en dank voor jullie steeds weer mooie verhalen en foto's :)