Vele gezichten van Cape Town

Zuid-Afrika, Cape Town

Na de regen vannacht was het vanochtend fris, maar we hebben toch, met de fleece aan, buiten ontbeten🤨. Maar goed, want het was een interessant schouwspel om te zien hoe de haaiennetten worden vervangen!
Ons doel vanochtend is Woodstock. Wat een fantástische wijk. Een broedplaats van jonge ondernemers. De hotspots zijn de Exchange en de Biscuit Mill. Oude fabrieken die nu als bedrijfsverzamelgebouw dienst doen voor jonge talenten. Vooral in Albert Street zie je winkeltjes waar de producten direct worden gemaakt, van houtwerk (Piet-Hein Eek, maar dan met Action prijskaartjes) via koffiebranderijen tot mode-ateliers die in de winkel hun jurken of schoenen in elkaar zetten. We genieten in deze broedplaats voor ondernemers!
In de loop van de ochtend worden de wolken door de zon verdrongen (ik had dus tóch die korte broek moeten aantrekken 😖), dus besluiten we nú de Tafelberg te bedwingen. Helaas is door de harde wind de gondel buiten dienst en moeten we létterlijk gaan bedwingen. Gelukkig staan de wandelschoenen in de auto. We klimmen tot halverwege en besluiten ivm de tijd dan om te keren. Trouwens, een mooier uitzicht dan hier kunnen we ons al niet voorstellen. Eenmaal afgedaald, rijden we naar de overkant, naar Signal Point. Ook hier een prachtig uitzicht over de baai en nu ook óp de indrukwekkende Tafelberg. Omdat we van hieruit om de Tafelberg heen kunnen kijken, zien we de enorme uitgestrektheid van de Moederstad met haar 2,9mio inwoners. We zijn er stil van. En dan die ligging aan die enorme baai 😍😍😍. We love it!
Na al die indrukken zijn we wel toe aan een versnapering. Daarvoor rijden we naar Camps Bay, de Rivièra van Cape Town. Hier resideren de rich & famous, dus daar moeten we natuurlijk heen. Na een lekker ijs op een prachtige plek, besluiten we dat Chapman’s Peak een rebound verdient. Terecht, dat blijkt! Wat een prachtig uitzicht, vooral in het late namiddagzonnetje.
En met een fantastische Chardonnay van Topiary bij een bord vol heerlijke garnalen sluiten we een wederom prachtige dag in Zuid Afrika af.

Wat weer een fantastische dag hebben jullie gehad en met Woodstock ,Tafelberg gezien en beklommen te hebben is dit toch wel een mooie afsluiting van een zeer bijzondere reis .Geniet morgen nog een beetje en dan naar het koude Nederland ,🌦

Lidy 2018-03-15 23:21:12

Alweer verrukkelijk, wat een reis :)