Drivin' down Oakhurst

Verenigde Staten, Oakhurst

Na een paar heerlijke dagen in de suburbs van Fairfield, zijn we vandaag naar de bossen van Oakhurst, bij Yosemite park, gereisd. Op basis van de satellietfoto hadden we ons al voorbereid op een groot contrast.

De weg naar Oakhurst was mooi, met eerst nog wat industrie, maar geleidelijk aan steeds meer de, in al hun dorheid, prachtige heuvels en uiteindelijk de dichte bossen. Wát een uitgestrektheid, ongelofelijk!
In Mariposa zijn we gestopt voor een Pepsi (met refill natuurlijk). Een grappig, beetje fout dorpje in Western stijl.

Onderweg zagen we veel borden waarin de ranchers aangeven dat ze toch écht Trump zullen stemmen. Ik heb al veel Trump reclame gezien, slechts incidenteel Clinton. Hopelijk is dat geen voorteken.
Wat me trouwens de hele reis ook al opvalt, maar hier in het bijzonder, is de grote 'kerk-dichtheid'. Op plekken waar nauwelijks mensen wonen, ligt de ene kerk naast de andere. Luthers, katholiek, adventisten, presbyteriaans etc etc! De kerkgebouwen zijn minder indrukwekkend dan die in Europa. We zijn er altijd al voorbij voordat ik ze heb kunnen vereeuwigen, dus helaas vooralsnog geen kerk-plaatjes!
Wel de brievenbussen; vandaag kreeg ik John zover dat hij een paar keer stopte om ze te vereeuwigen 😉

En dan zitten we nu in Oakhurst. Middle of nowhere, zoals verwacht. Bij het uitladen van de auto kwam een ree met twee kalfjes al nieuwsgierig kijken, ik wist niet wat me overkwam. We hebben een prachtige woning alweer, met een mooi terras in een super grote tuin. Bovenmodaal is een understatement voor deze lokatie. Dat wordt weer genieten!

John is al druk met het plannen van een stevige wandeling morgen.... We houden je op de hoogte!