Middagje zonnig Denver en daarna...sneeuwstorm 😳

Verenigde Staten, Garfield County

Vandaag onder een heerlijk zonnetje richting Denver gereden. Tijd genoeg om daar een middagje rond te kijken.
De camper hebben we aan de rand van de stad op een P&R geparkeerd en vervolgens de lightrail genomen naar
Union Station (CS van Denver). We zagen vanuit de trein al heel wat van Denver en Union Station was gelijk een
aangename verrassing. Wat een mooi en gezellig station, onlangs geheel gerestaureerd (zie foto’s).
Goed en wel het station uitgelopen (stralend zonnetje 🌝) keken we even op de citymap hoe verder, waarop een vriendelijke mevrouw ons haar hulp aanbood. Waar we vandaan kwamen vroeg ze en jawel hoor...zij bleek ook Nederlandse en al 22 jaar woonachtig in Denver. Ze gaf ons uiteraard nog wat nuttige tips voor onze geplande stadswandeling.
Een compact stadscentrum met de nodige bezienswaardigheden, waaronder natuurlijk de blauwe BEER (bij het Colorado Convention Center) en ja...de prachtige ligging, met die machtige Rockies als imposant decor. Wel met een dik wolkendek er boven 🀨.
Rond 15u waren we terug bij de camper. Denver uitgereden en de Interstate 70 in westelijke richting vervolgend bereikten we al snel de bergen en liep de snelweg direct stevig omhoog. En jawel hoor, ook al snel reden we door een winters landschap en viel de eerste sneeuwbui. Die buien werden alsmaar heftiger en de weg steeds witter πŸŒ¨β„οΈ. We zagen de diensten uitrukken om de weg begaanbaar te houden en steeds meer waarschuwende mededelingen verschenen er op de matrixborden boven de weg πŸ€”.
We stegen tot maar liefst 3400m hoogte (soort van pas) om daarna via een lange tunnel aan de andere kant van de bergketen aan de afdaling te beginnen. De weersomstandigheden verbeterden toen weer en langzaam maar zeker zagen we steeds meer van de schoonheid van de Rocky Mountains. Een memorabele en soms ook best spannende camperrit tot in Glenwood Springs...πŸ˜….
Daar staan we nu op de Glenwood Canyon Resort aan de Coloradoriver. Mooie plek, van waaruit we morgen een stevige bergwandeling willen maken.

wat een weer daar,hebben jullie wel warme kleding meegenomen?? Prachtig, die blauwe beer en grote fiets, we genieten met jullie mee! gr.van ons

betty le large 2019-03-25 13:33:25

Hoi, het zijn weer prachtige foto's en schitterend verhaal. Wij genieten hier met jullie mee. Dat de reis nog lang mag duren. Veel plezier :)