Jozi part one

Zuid-Afrika, Johannesburg

Na een voorspoedige, maar vermoeiende reis kwamen we vanochtend lokale tijd 7.15u aan in Johannesburg, Jozi voor intimi (en daar rekenen we onszelf vanaf vandaag ook maar toe). Met de huurauto reden we naar de Lucky Bean Guesthouse in de wijk Melville. Deze buitenwijk was het eerste stedelijk dorp van Johannesburg en is nu een leuke hippe buurt met een gezellige 7th Street, een heel authentieke straat met bars, eettentjes en curiosa winkeltjes, waar het leven zich volledig buiten afspeelt. En met in 4th Ave een überhippe stek, genaamd 27 Boxes, opgebouwd uit containers waarin jonge mensen de eerste stappen zetten in het ondernemerschap. Van kralen tot pizza’s, een bruisende plek! Maar ook genoeg space om even tot rust te komen, een geweldig speelterrein voor de kids en prachtige tuinen voor de volwassenen.

We hebben geen last van criminaliteit, maar de huizen zijn hier wel hoog ommuurd en voorzien van schrikdraad en afschrikwekkende borden van beveiligingsbedrijven. En de waardetransporteur die de geldautomaat bijvult, is voorzien van kogelvest en gewapend met een indrukwekkend automatisch geweer. Dat mag de pret niet drukken. We zijn gewoon op tijd gaan eten, zodat we voor het donker weer in ons heerlijke hotel waren. En daar zitten we nu, op het terras, in een dun t-shirtje, geen ander geluid dan het geruis van de wind door de bougainville.
Ja, dit gaat een móóie vakantie worden......

Wij wensen het jullie van harte maar een beetje jalours zijn we wel. Hier is het met 4 gr. dik betaald. Vannacht vorst en geen medaille vandaag gewonnen. Geniet maar lekker samen dan lezen wij wel jullie verhalen. Wordt vervolgd.

Matt en Hannelore 2018-02-17 19:21:11

Wat een kleurrijk gebeuren ,ik geloof dat ik de hele tijd aan het shoppen was geweldig

Lidy 2018-02-17 19:30:24

oh, wat mooi, ga maar lekker genieten, en super brilletje :)

Marlies 2018-02-17 19:45:53

Geneit v h zd afrikaanse laeve en de rust

Vince 2018-02-18 10:20:28

Mooi begin we zijn benieuwd naar de komende dagen lfs

Betty en Ben 2018-02-18 11:22:05

Wat een leuk begin van jullie reis! Geniet ervan!

Jolanda 2018-02-18 14:36:27

Eindelijk ff tijd om jullie verslagen te lezen. Ziet er goed uit! Heel veel plezier :)