Bike trail 🚲 Golden Gate

Verenigde Staten, San Francisco

We zijn deze dag begonnen met een ontbijtje buitenshuis. Helmi wilde een keer ontbijten met "real American pancakes" en dus zaten we rond 9.15u bij Judahlicious (lekker in Judah Street). Het zonnetje scheen al uitbundig, dus lekker buiten zitten. Gerechten allemaal 100% biologisch, tot en met de pancakes aan toe.
Niet zo mijn ding, die pancakes, maar Helmi vond ze super. Ik had een prima smoothie.
Van daar uit naar de bikerent om onze fietsen op te halen. Toen op weg. Na 10 minuten fietsten we al in het Golden Gate Park. 5 km lang en bijna 1.6 km breed vormt het park vanaf de Pacific Ocean tot aan het centrum een groene oase van rust in de drukke stad.
Probeer even het beeld te vormen; het is een zaterdagmorgen rond 10.30u, strak blauwe lucht met fel gele ploert, bewoners Frisco hebben weekend, zijn lekker aan het sporten/relaxen in het park, car-free day, live music, sfeertje toch...! 😎
Leuk om te zien wat er allemaal gebeurt in dat park. Zie collage.
Dan doorsteken via Golden Gate Recreation Area naar de Golden Gate Bridge. En ja, daarvoor alleen moet je een keer naar Frisco. Voor dat imposante bouwwerk zelf (met de op 2 na grootste overspanning ter wereld), maar wat mij betreft nog meer voor de uitzichten op de stad en de zee/baai VANAF de brug. Zoals eerder al vermeld; DE kracht van deze stad is haar ligging! Zo mooi....
Eenmaal aan de overkant (na 2.7km!) met diverse stops uiteraard, wil Helmi toch ook graag door naar Sausalito. Ze weet dan nog niet waar ze (let wel; nog steeds op de fiets!) aan begint. Berg op berg af, wind mee, wind tegen, maar we komen in het dorp. Erg toeristisch, maar ook fraai gelegen en met mooie uitzichten over de baai en op het centrum van Frisco.
Na een korte pauze weer terug over de brug. Aan de overkant aangekomen besluiten we toch ook nog door te fietsen naar Fisherman's Warf. De Warf zelf is één grote toeristische attractie, maar de fietsroute langs de kustlijn er naar toe is wel heel leuk. Ook weer veel gezellige activiteiten en een heus stadstrand zo dicht bij het centrum van de stad. We eten daar een overheerlijke Ben&Jerry in vers gebakken "waffelcone". πŸ˜‹πŸ‘
En dan terug, want om 18u moeten we de fietsen inleveren en het is nog een eind...we besluiten om binnen door terug te fietsen. Dat ziet er op de citymap niet ingewikkeld uit, maar Frisco is gebouwd op 40 heuvels!
En die zijn niet zo vreselijk hoog, maar wel ontzettend steil (tot 31,5%!!). Dat is zelfs voor een "Pro" een uitdaging.
Het leek wel alsof we ze alle 40 over moesten...😒. Helmi was even "not amused".
Maar desondanks waren we 10 minuten voor de deadline terug bij de bikerent. Wat zei de Garmin?: 55 km, 741 hoogtemeters. Sowww!
Dan helpt -thuis aangekomen- een lekkere douche en daarna een lekker etentje. Dit keer Thais. Leuk adres, ook zowat om de hoek. Heerlijk vis gegeten, met prima wit wijntje (!?)..., wat kan het leven goed zijn!

Poepoeh, zelfs na de garlic shrimps en de chardonnay lig ik nog op apegapen..... Mijn personal guide Johnnie from Sittard heeft me goed afgepeigerd....

Helmi 2016-09-25 08:39:42

Ik dacht dat jullie vakantie hadden