Downtown Portland

Verenigde Staten, Portland

Na het ontbijt vanmorgen zijn we in de bus gestapt richting centrum om Portland Downtown te ontdekken.
Uitgestapt op Pioneer Square ontdekte Helmi gelijk het warenhuis Nordstrom. Naar binnen dus....
Alles wat mooi, chique en...duur is, is daar te koop. Kwijl, kwijl.
Daarna een soort van rondwandeling kris kras door de stad gemaakt. Hoogtepunten:
  • koffiebar Umbrie, echt op z'n Italiaans 👍
  • Powell's Books, dé boekhandel in Oregon, niet alleen enorm groot, maar vooral ook bijzonder. Zie collage.
  • de afwisseling van prachtige oude Victoriaanse panden met hele strakke nieuwbouw.
  • de Saturday Market onder de Burnside Bridge; een bonte verzameling van kleine kraampjes met de meest uiteenlopende handcraft spulletjes. Met op verschillende plaatsen optredens van lokale muzikanten. Soms niet om aan te horen, soms heel leuk en origineel, zoals het tweetal op de foto...
  • en dan natuurlijk de onvermijdelijke en nadrukkelijk aanwezige Applestore op Pioneer Place.
Later in de middag zijn we terug gegaan naar onze wijk. File bij de ijssalon..., maar daar sta je graag te wachten...😋
Rond 17u zijn we naar Hawthorn Street gelopen. Ook een straat met veel leuke zaakjes.
Daarna een hapje gegeten op het foodtruckpleintje op Division Street. Leuke ervaring. Wat een diversiteit; van mensen, van eten, van stijlen. Alles kan, niets is gek, ieder op z'n gemak. Mooi toch...!

De nieuwe macbook al in de pocket? :p

Ingeborg 2016-09-11 16:43:14

Lieve Ingeborg, we hebben ons inderdaad in de Apple store staan te vergapen... Maar de dollars en de customs leidden toch tot enige twijfel....

Helmi 2016-09-11 18:10:26

Ja, wat n contrasten in dit land 😳

Marlies 2016-09-11 20:36:07

dat jullie de tijd nog vinden om zulke leuke stukjes te schrijven en dan ook nog collages te maken..... ik geniet mee!