Wegens omstandigheden gesloten...

Zuid-Afrika, Saint Lucia

Gisterenin de namiddag kwamen we aan in Kuleni Game Park met stralend weer. Het was 30+ en dus ook heel warm in onze (boutique)lodge midden in de bossen. Een beetje minder mocht wel vonden we. Alles wat open kon hebben we ook direct open gezet en dan verblijf je praktisch buiten. Aparte beleving!
Onze host van Bushwillow had op ons verzoek meteen tickets geregeld voor een bootcruise/safari in iSimangaliso Wetlands. Een soort gamedrive op de meren die hier dicht langs de kust een bijzonder landschap vormen waarin vooral krokodillen en nijlpaarden zich prima thuis voelen. Dat leek ons een interessante activiteit.
Maar vannacht veranderden de weersomstandigheden. Het begon steeds harder te waaien en vroeg in de ochtend stond er een stevige storm. Alles moest dicht en slapen lukte niet echt meer. Ook Zuid Afrika kent dus noodweer!
Tijdens het ontbijt vroegen we ons al af wat dit zou betekenen voor onze cruise? We moesten daarvoor naar St. Lucia, toch zo’n 80 km verderop. Na wat wikken en wegen besloten we om het toch maar gewoon te proberen, maar dat bleek inderdaad tegen beter weten in. Helaas geen cruises vandaag, té harde wind en dus waren we teleurgesteld šŸ˜„.
St. Lucia ligt aan één van de meren, maar ook aan zee. Dus leek het ons een goed plan om een plattegrond te regelen en een wandeling te maken naar strand en zee.
Een 3 kwartier later zagen we voor het eerst de Indische Oceaan en dat bij windkracht 7-8 of zoiets. Indrukwekkend!
Weer terug in het dorp hebben we daar nog een koffietent bezocht en boodschappen gedaan voor een braai. Uiteindelijk wil je zo’n puike buitenkeuken ook gebruiken en dat lukte zelfs met (voor even) een fraai avondzonnetje...

Wat een leuke pic's, smakelijk :)