Arches National Park

Verenigde Staten, Grand County

Afgelopen nacht was de eerste zonder nachtvorst. Aangenaam dus en vanmorgen werden we wat later dan gewoonlijk wakker met een lekker zonnetje. We konden buiten ontbijten met prachtig uitzicht op de witte toppen van Mont Peale (3877m hoog 😳). Aansluitend de krant gelezen en info bij elkaar gezocht ter voorbereiding van ons geplande bezoek aan een van dé parken in Utah, Arches National Park. Op 15-20 min. rijden van onze campground. Na de middag -als de ochtend drukte bij de ingang voorbij is- vertrekken we richting ingang van het park.
We besluiten om een America The Beautiful Card te kopen die toegang geeft tot (vrijwel) alle Nationale Parken in de VS.
Water en ijs, extreme temperaturen en ondergrondse zoutbewegingen hebben het rotslandschap van Arches NP gevormd.
100 miljoen jaar erosie hebben honderden bogen (Arches) gecreëerd in het rode gesteente, variërend van een kleine opening van een meter tot de bekende Landscape Arch met een reikwijdte van bijna 90 meter. Door de erosie en verwering veranderen de dynamische formaties voortdurend. Heel bijzonder!
Maar minstens zo indrukwekkend vonden wij de aard van het landschap en de kleurenpracht. Moeilijk te beschrijven.
Dit moet je echt zien en beleven. Misschien valt er aan de hand van de foto’s een voorstelling te maken van deze uitzonderlijke speling van de natuur.
We waanden ons ook echt in het Wilde Westen van te paard voorbij rijdende cowboys en Indianen. Niet toevallig zijn hier rond Moab heel wat Wild West films opgenomen. Het ideale decor.
Een lange middag hebben we daar afwisselend rond gereden en rond gelopen. De tijd vloog voorbij. Rond 18.30u waren we -nog zwaar onder de indruk- terug op het RV-park.

Prachtig !! Clint Eastwood nog gezien ?

Linda 2019-03-28 09:16:19

Canyonlands en Dead Horse State Point liggen er in de buurt en zijn ook geweldig. Enjoy 😎

Raymond 2019-03-28 09:36:21

wow, heeeeeel indrukwekkend. En hoe klein de mensjes dan zijn. Djw weer voor het mooie verhaal, schitterend :)

Marlies 2019-03-28 17:13:12

Deze hebben wij overgeslagen. Ten onrechte zo te zien. Ziet er magisch mooi uit!