Lazin’ by the Sondagsrivier

Zuid-Afrika, Addo

Na al die autokilometers van de afgelopen dagen was het vandaag tijd voor een onvervalste luierdag. En bij Umlambo River Lodge is dat geen straf!
Maar eerst even naar Kirkwood. Een dorp op 25 autominuten van onze lodge. Omdat de toeristen naar het dorp Addo (dichter bij de ingang van het natuurreservaat) gaan, is Kirkwood heel authentiek gebleven. Er zijn kleine winkels met vanalles en nog wat en men zit langs de straat met koopwaar. Licht afwijkend van wat wij gewend zijn. Er zitten dames met een paar theedoeken, een borstel en wat action-haarborstels. Iemand anders roostert maïskolven. Ik had jullie graag willen laten meegenieten maar vond het niet respectvol om deze mensen in hun struggle for life te vereeuwigen. Waarschijnlijk zou het ook niet zijn gelukt om de sfeer in een plaatje te vangen. De reclame op een gevel geeft een beetje een idee van de soort handel die hier wordt gedreven.
Er was, wonder boven wonder, een prima gesorteerde supermarkt waar we inkopen hebben gedaan voor de braai. 🥩
En eindelijk een brievenbus om de kaart naar mam te versturen, al heb ik weinig vertrouwen dat die nog in 2018 bij haar bezorgd gaat worden 🙄.
We kwamen onderweg in onze citrusboomgaard (het lijkt er trouwens op dat 2018 een prima citroenenjaar is) ook nog niet eerder gesignaleerd wild tegen: Het citrus varken. Daarbij vergeleken is Livar toch maar massaproductie!
Eenmaal ‘ thuis’ lekker gezwommen. En vervolgens een “custardcreamdonut” gegeten. Pfff dat was werken.
Tja en toen? Het was te heet om op onze riviervlonder te zitten, dus hebben we de tijd tot onze braai lekker in de schaduw op de veranda doorgebracht. Af en toe hoorden we een vis plonzen in de Sondagsrivier, of kwam er een vogeltje voorbij....
Morgen is er weer aktie, dan gaan we Addo Elephant National Park verkenneni!🐘🐘🐘

En nu wachten op de kaart 😂

Lidy 2018-03-03 22:15:04

Niet alleen de foto’s zijn goed maar ook de gelardeerde verhalen er bij. Mooi.! Ook is het plezierig dat bij al dat moois het thuisfront niet vergeten wordt.

Matt 2018-03-04 10:30:23

wat een prachtige reis en mooie verhalen, wij genieten met jullie mee.

betty l.l. 2018-03-04 12:38:14

Wat een mooie verhalen en foto's, om jaloers op te worden.. Geniet ervan en maak er nog een mooie onvergetelijke reis van.

anja 2018-03-05 08:30:18

Ook een huisdier genomen zo te zien?