Over de N2 naar Addo

Zuid-Afrika, Eastern Cape

Na onze overnachting in een soort van Township (uMthatha - 😅) zijn we vanmorgen op tijd weer op pad gegaan richting Addo voor onze laatste lange rit. Dus gelijk weer de ons inmiddels bekende N2 op richting zuiden.
Die N2 is de belangrijkste nationale weg in Zuid Afrika en loopt van Ermelo in de provincie Mpumalanga langs de kustlijn met de Indische Oceaan naar Kaapstad. Het is met een lengte van 2255 km (!) ook de langste weg in Z.A. en waarschijnlijk ook een van de langste ter wereld.
Op die weg hebben wij de afgelopen 2 weken vele honderden km gereden. Ook vandaag weer zo’n 480. Prima te doen, al verschilt de kwaliteit nogal per deeltraject.
Aan een weg van die lengte wordt natuurlijk ook altijd wel érgens gewerkt voor onderhoud en ook ter verbetering. Bij afwezigheid van alternatieve transportmiddelen is de weg van levensbelang. Vandaag was dat op meerdere plaatsen het geval. Dat levert wel wat vertraging op. Maar anderzijds reden we ook vele kilometers fluitend door prachtige natuur.
Eenmaal afgeslagen van de N2 zat er in het laatste gedeelte van onze rit vandaag zo’n 15 km “dirtroad”. Altijd weer spannend hoe zo’n weg er uitziet, maar dit keer viel het mee.
Daarna nog 35 km (verharde weg) dwars door het Addo Elephant Nat. Park naar onze bestemming. En ja hoor, zelfs gewoon rijdend over die weg zagen we weer allerlei dieren lopen, zoals een grote kudde zebra’s, bavianen, wilde zwijnen en ook een olifant. Dat belooft wat voor onze geplande safari dit weekend in het park zelf.
Laat in de middag arriveerden we bij Umlambo River Lodge. Eenmaal door de eerste poort moesten we op het terrein van deze werkende citrusplantage nog 4,5 km rijden. Omgeven door een werkelijk prachtig aangelegde en onderhouden tuin (wel bijzonder in dit deel van Z.A.) kwamen we aan bij het hoofdgebouw. Daar werden we opgewacht, verwelkomd en kregen we een kleine rondleiding die eindigde bij onze lodge. Helemaal niet verkeerd. Móóóie plek!
Koffers uit de auto, wifi installeren, opfrissen en...aanschuiven (samen met 8 andere gasten) aan de fraai gedekte lange tafel met kaarslicht op de veranda voor een verrukkelijk 3 gangen diner met heerlijke wijn. Wat kan het leven toch mooi zijn...😜.

Dan geniet van het mooie leven en Afrika 🤗

Lidy 2018-03-03 10:43:09

De duivel schijt vaak op dezelfde grote hoop.Wat een bofkonten . Wel blijven genieten !!!