Lazin' by the Lakeside

Verenigde Staten, Bass Lake

Vanochtend werd ik weer verrast door een ree onder ons raam. Snel naar het terras gerend en jawel, het is me gelukt om haar bezoekje te vereeuwigen. Jammer genoeg waren de twee koters die ze bij zich had te schichtig.

Tijdens ons ontbijt, buiten, merkten we al dat er een warme dag zat aan te komen. Conform plan zijn we naar Bass Lake vertrokken. Bass Lake is een reservoir dat is ontstaan bij de aanleg van een dam om electriciteit op te wekken. Het is onderdeel van Siërra National Forest en ligt op 20 minuten rijden van onze woning. Vanwege de hitte hebben we daar geen wandeling gemaakt maar ons in de schaduw geïnstalleerd. Terwijl John zat te lezen heb ik in het heerlijke water gezwommen.
Na enkele uurtjes hebben we het terras van 'Ducey's on the Lake' opgezocht. Dat is onderdeel van het prachtige resort 'The Pines'. In de collage kunnen jullie meegenieten van de indrukwekkende entree van het restaurant en ons adembenemende uitzicht. De lunch was trouwens ook zeer smakelijk!

We hebben nog even wat etalages van plaatselijke makelaars bekeken, er is genoeg moois te koop aan de Lakeside. Jammer dat het vanuit Sittard wat lastig is om daar te komen. Dus zijn we maar niet bij de makelaar binnengestapt, maar terug naar Oakhurst gereden. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 98 graden. Gelukkig is dat Fahrenheit, maar ook in Celsius klinkt 37 graden redelijk indrukwekkend.
De warmte hier is droog en best te verdragen. 's Nachts koelt het behoorlijk af, dus we slapen prima!

Morgen gaan we weer Yosemite Park in. Deze keer naar Sentinel en Glacier. De hoogste toppen, waar de temperatuur wellicht iets lager zal zijn, zodat we de wandelschoenen weer eens aan kunnen doen!

Hoi Helmi en John, wat een leuke verhalen en mooie beelden. Alle ervaringen in dit prachtige land komen weer terug al lezende en foto's kijkend. Het is zoals jullie beschrijven, zeer indrukwekkend. Veel plezier!