Zomaar een wandeling door onze achtertuin

Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vandaag hebben we onze achtertuin maar eens verkend. Na een heerlijk ontbijtje met verse mango en scrambled eggs de wandelschoenen aan en op pad in ons eigen Kuleni gamepark. Het park is omheind en er zijn geen echt gevaarlijke dieren, dus je kunt hier lekker lopen. Behalve tussen je woning en de uitgang mag je hier ook niet met de auto rijden.
We waren nog geen 500m van onze voordeur verwijderd toen we een groep Gru’s, enkele giraffen en 2 zebra’s op ons pad troffen. De zebra’s waren schuw, maar het andere wild zeker niet! Prachtige dieren! Tijdens het vervolg van onze route, lieten de gru’s en giraffes ons heel dichtbij komen, ik vroeg me af wie hier nu wie bestudeerde. De dieren zijn zo benaderbaar, de wildhut bij de drinkplaats lijkt echt overbodig.
Er is trouwens ook dichter bij de grond van alles te beleven hier! De mestkever is in Afrika zwaar beschermd. Hij rolt zelfs keutels weg die vele malen groter zijn dan hij zelf, snoept daarvan en legt er eitjes in. Een nuttig en vlijtig beestje dus, dat ervoor zorgt dat je ondanks al die poepende dieren nauwelijks vliegen ziet! Over nuttige dieren: Natuurlijk troffen we op ons pad ook weer de onvermijdelijke termietenheuvels. Indrukwekkende bouwwerken, soms meters hoog!
De natuur is hier trouwens ook weer heel anders dan bij Balule. Hier veel zand en niet de typische rode grond. Ook is er veel meer begroeiing. De bomen zijn groot en ruig, omdat er geen olifanten zijn die ze omver duwen. Ook veel vlinders en andere insectjes.
Kortom, onze achtertuin is fantastisch!

Is eens wat anders dan jullie eigen achtertuin in Sittard :). Ziet er super uit, genieten!

Ingrid 2018-02-27 12:19:14

Dit is toch wel de reis van jullie leven .Wat mooi allemaal ,geniet maar van al dat mooi's

Lidy 2018-02-27 12:44:32

Als jullie maar zorgen dat er niet perongeluk zo'n ranzige kever in mijn koffer terecht komt! De rest van de dieren past er waarschijnlijk niet in, maar zou ik wel beter tolereren...

Ingeborg 2018-02-27 14:07:14

wow, weer zo'n schitterend verhaal en dito foto's, wat inmens groot is zo'n girafe toch, en prachtig getekend net zoals de zebra's, beauties :) wat een hoornen, hopelijk wordt hij/zij niet boos :)

Marlies 2018-02-27 17:26:15

Ze lijken zo onschuldig maar kom ze liever niet tegen . Heb haast geen woorden voor jullie belevenissen . Jullie vallen van het een in de andere verbazing. Is die kever nog iets voor de compostbak ?