Rondje Portland , part 2

Verenigde Staten, Portland

Vanochtend zijn we weer met de bus downtown gegaan. Eerst naar NobHill, een hip wijkje in NorthWest. Mooie historische gebouwen, leuke winkeltjes en véél horeca. Bij Papa Haydn in NW 23rd hadden we een fantastische koffie met een pastry basket. De NW 23e Ave is populair bij de juppen op zondagochtend, en wij begrijpen waarom!
Lopend gingen we weer naar SouthWest, waar we nog wat hebben geshopt. We bezochten daar de Ira Keller fontein.
Op en langs de Willamette rivier was een evenement gaande met dragonboats, een soort van kayaks maar dan met zo'n 20 roeiers. Leuk om te zien, wederom fantastische sfeer en ook vanaf het waterfront een mooie view op de rivier en haar bruggen.

Eenmaal terug op Division, ons eigen buurtje, hadden we last van de hongerklop en hebben we bij Bollywood Theatre in het zonnetje op het terras een heerlijke chicken kati roll gegeten. We boffen maar met zo'n fijne eetgelegenheden op een steenworp van onze tijdelijke woonplek.
Trouwens met het avondeten hebben we ook weer grenzen verlegd. Bij de foodtrucks hebben we 'ramen' gegeten, een Japanse noodlesoep. Heel smakelijk!
Op ons laatste verslag vanuit Portland wil ik jullie ook een impressie geven van de bouwstijl in Portland. In de buitenwijken zie je overal keurige houten woningen met mooie veranda's. Langs de ruime voortuin loopt een stoep en op de plekken waar geen bomen langs deze stoep staan hebben de bewoners zelf tuintjes aangelegd. Soms met bloemen, maar ook heel vaak met groenten en kruiden. In NobHill zagen we ook veel historische appartementsgebouwen.
Portland... Wat ben je een mooie stad!

Ziet er weer fantastisch uit buufjes! Vooral die bouwstijl met veranda's zien er prachtig uit. Groetjes oet Zitterd (hier wordt het vandaag 31 graden .... pffff).

Ingrid 2016-09-12 08:42:03

Schitterend, geniet maar lekker. Wij hebben vandaag weer een mooi rondje gelopen. 6 km en Raoul is met de fiets meegegaan, hij had gisteren de marathon gelopen. Groetjes en een fijne reis van iedereen :)