This is America

Verenigde Staten, Eatonville WA

Vandaag was de planning om met onze vanochtend opgehaalde huurauto het National Park Mount Rainier te bezoeken. Mount Rainier is een vulkaan, even hoog als de Mont Blanc, die 20 jaar geleden nog actief was. Jammer genoeg was het te bewolkt om de mount in volle glorie te kunnen zien. Af en toe was er wel een glimp van de besneeuwde hellingen. Daarom, en vanwege het tijdgebrek, zijn we het park niet ingegaan. We hebben wel gezien hoe de lava in het verleden haar sporen heeft achtergelaten en de wegwijzers voor de vluchtwegen bij een uitbarsting waren confronterend!
Omdat ik foto's heb gemaakt met de camera en niet met de telefoon, kan ik jullie nu niet laten meegenieten van de mooie natuur in dit gebied.

We hebben gepauzeerd in een typisch Amerikaanse mall, in Pyallup, heel vermakelijk om, onder het genot van een echte Sub, de Amerikaanse medemens in het wild te observeren 😉.

Ook heel bijzonder is het dorp Eatonville. Ieder huis voorzien van wapperende stars & stripes; 2 kerken op 20 woningen; Trump verkiezingsposters en nog meer van dat soort stereotiepen...

En dan die auto's hier.... Het kan niet groter....

Op de terugweg hebben we ook weer de Seattle skyline vanuit een ander perspectief kunnen bekijken.

Morgen naar Portland, we zien ernaar uit!!!