Paradijselijk Emhosheni

Zuid-Afrika, Limpopo

Je hebt het weleens over goddelijke plekken. Nou, we hebben er één gevonden hier aan de rand van het Krüger Nat. Park. Emhosheni River Lodge is - als je er eenmaal bent (πŸ˜‰)- een paradijselijke locatie aan de oever van Olifantsrivier (zie kaartje bij E).
Die vormt a.h.w. een soort corridor waar het wild langs trekt op zoek naar water, mals gras en bladgroen.
We begonnen de dag met een heerlijk ontbijt. We hebben alle tijd genomen om ervan te genieten. Daarna hebben we ons op het terras van onze Rondavel geïnstalleerd, uiteraard met fototoestel en verrekijker bij de hand. En dan maar wild spotten...
Al snel ontdekten we de nijlpaarden in de rivier. Als je het hebt over “uitgebreid badderen”... Urenlang staan die kolossen (van zo’n 4000 kilo per exemplaar) op dezelfde plek met de koppies net boven water, gewoon te staan. Hebben ze nodig vinden ze zelf om hun tere huidje in goede conditie te houden. Die ijdeltuiten!
In de namiddag zijn we met Dave (de lodgebaas) tot aan de rivier gelopen om ze van dichtbij te bekijken. Als je stressgevoelig bent (en sommige personen zijn dat nu eenmaal...😜) is het langdurig kijken naar nijlpaarden absoluut dé ideale therapie. Die beesten staan zo relaxed in het water dat alleen al het kijken ernaar je super “zen” maakt.
Maar ook groepen apen kwamen voorbij, zowel zgn. vervets (kleinere grijze soort) als bavianen. De vervets slingerden op enkele meters van ons terras vandaan door de bomen op zoek naar marula’s (inheemse vrucht). De bavianen bleven dichter bij de rivier. De jonkies speelden daar pak-me-dan onder toeziend oog van pap en mam baviaan. Ook de wratzwijnen en impala’s zochten naar het malse groen langs de rivier.
Daarna haalde Dave de safari-jeep uit de garage en maakten we onze eerste gamedrive. Het ruigere 4x4 werk dwars door het park met hier en daar korte stops voor uitleg bij wat we tegenkwamen. Helaas nog geen leeuwen, tijgers of giraffen.
Wat genieten we van deze prachtige verblijfplaats middenin een imposante wildernis.
Hopelijk spreken de foto’s voor zich....

wat een genot om de dag te beginnen met jullie enthousiaste verhalen! trouwens... die Vervet monkeys heten ook wel blue ball monkey.... kijk maar eens goed waarom ;-)

anke 2018-02-21 09:45:06

Geniet van al dat moois ,wij genieten van jullie reisverslagen πŸ˜‹

Lidy 2018-02-21 10:30:36

Wat heerlijk, idd het is een waar genot jullie vakantie een beetje te mogen meemaken en wat een warm onthaal, schitterende plaats en ook nog een eigen pool. Ik zeg genieten :)