All things have to end...

Canada, Mississauga

.... dus ook onze vakantie. Na een laatste dag in Toronto zitten we nu op Pearson, ruim op tijd om alvast een verslagje te schrijven.

Het weer was niet veel vandaag, de grote flats stonden met hun neus in de wolken. Een heel apart gezicht.
Nadat we onze koffers in de lockers bij de coach terminal hadden gestald (pffff wat een gesleep😓) zijn we via Kensington Market en vervolgens Little Portugal naar Little Italy gewandeld. Koffie met Portugees gebak onderweg (lekker is dat hè Ingrid) en van alles te zien. Niet dat je persé in deze wijken moet zijn geweest, maar toch wel leuk om eens door te lopen.
Heel bijzonder trouwens, die verschillende groepen mensen, die bij elkaar 'klitten' in wijken als Chinatown, Cabbagetown en nu in Little Portugal en Little Italy, maar tegelijk toch goed integreren in de Canadese maatschappij .

We bezochten ook de indrukwekkende cityhall en kwamen onderweg meerdere kunstinstallaties tegen in het kader van Nuits Blanche Toronto. In totaal zijn er 110 kunstwerken uitgestald van sunrise tot sunset op 1 oktober. Die van de foto is bijzonder. De installatie bestaat uit boeken die bij sunset door de bezoekers mogen worden meegenomen. De artiest wil de kracht van papieren boeken in deze digitale tijd benadrukken.

En dan nu in de airport. De horecaruimte bestaat uit lange tafels met bij iedere stoel een iPad en betaalautomaat. Je mag er op de iPads werken zonder iets te gebruiken. Wil je toch iets bestellen, dan doe je dat op de iPad, betaal je met je card en vervolgens wordt het geserveerd op je plaats. Leuk en efficiënt systeem. Die Canadezen snappen het wel!😉

Hiermee ben ik dan aan het eind gekomen van het laatste berichtje uit het Noord Amerikaanse continent. Wij hebben genoten van onze reis en we hopen dat dat ook voor jullie geldt! In het vliegtuig gaan we maar eens nadenken over ons volgend project....🤔

dank dat we met jullie mochten meereizen. het was een genot :-) en welkom thuis!

anke 2016-10-02 17:52:15

Het was erg leuk om jullie te volgen! Goede terugreis