Een dagje Kaap

Zuid-Afrika, Kaapstad

Met een paar wolkjes en niet te hoge temperatuur is het een prima dag om het Kaap-schiereiland te verkennen. Een eerste stop in Simonstown, op 5km van onze woning, bij Boulders Beach. Daar is ook weer een natuurreservaat, deze keer met pinguïns. Het is schattig om de honderden dieren te bekijken. Ze zijn heel relaxed, staan of liggen wat te kijken. Af en toe eens opstaan en naar de zee waggelen voor een frisse duik, maar vóóral rustugggg 🐧
Dan verder naar het volgende natuurreservaat: het schiereiland. Naarmate we dichter bij de punt komen wordt het steeds smaller. We maken een paar wandelingen over goed begaanbare, verharde paden. Eerst naar de oude vuurtoren, wel een klimmetje maar goed te doen. Verder via een mooi pad langs de klif, naar het smalste punt (Cape Point) waar we ook de nieuwe vuurtoren kunnen zien. Onderweg zien we de brutale bavianen. Ze pikken een flesje energiedrank van een dame die helemaal overstuur raakt en even later zorgen ze voor een file omdat ze lekker op het asfalt liggen te relaxen.
Vervolgens met de auto naar de parkeerplaats van Kaap de Goede Hoop. Daar is net een bus met Japanners gestopt, dus we lopen maar eerst een stukje voordat ik John vereeuwig bij het meest gefotografeerde bord van Zuid Afika. We lopen dan weer over de prachtige rotsen. Jammer dat we geen zakje bij ons hebben, want tussen de rotsspleten kan je zo het zout oplepelen!
Van al die indrukken hebben we trek gekregen. En laat het nou net het goede tijdstip zijn om in Kalk Bay bij de Harbour House te gaan lunchen. Weliswaar niet helemaal in stijl gekleed voor zo’n sjieke lunch, maar misschien is dát wel nét sjiek. De lunch is in ieder geval grote klasse. Nadeel is dat we er úren hebben gezeten en dat het dus te laat is om onze verdere plannen uit te voeren, ach ja, what the heck, het is (nog) vakantie!
Dan doen we nog maar een rondje Simonstown. Charmant door de vergane glorie.
En dan voor de avond valt nog even over het strand (350m van onze woning, die we vanaf het strand ook tegen de berg zien liggen). Daar is de plaatselijke jeugd aan het trainen, kanoën en surfles. Dat is weer eens heel wat anders dan zwemles bij de Watervrienden!

Oh wat snoezig die pinguins, weer schitterend verslag en dito foto's, love it :) thank U