Verrassend afscheid en warm welkom

Zuid-Afrika, Hazyview

(Met vertraging verstuurd i.v.m. gemankeerde wifi 😥)

We hadden vanmorgen net de slaap uit de ogen gespoeld toen we Dave hoorden roepen. Hij had eerder in de ochtend een groep giraffen voorbij zien komen en hij dacht te weten waar die zich nu ophielden. Hij wilde er met ons naar toe.
De Jeep stond al klaar, dus snel schoenen aan en op weg. En ja hoor, nog geen 10 min. later zagen we ze staan, midden op het pad.
Geheel op hun gemak keken ze eens om naar ons en waren ze bereid om wat ruimte te maken. Met open mond hebben we zitten en staan kijken. Als je ze zo in het wild en in groepsverband ziet zijn het toch imposante dieren. Zeker zo’n 10-12 stuks inclusief baby giraf. Prachtig!
Vervolgens terug gereden om met geringe vertraging aan het ontbijt te beginnen. Voor de laatste keer bij Leandra en Dave. Koffers ingepakt, in de auto geladen en uitgebreid afscheid genomen. Wat een fijn stel.
En toen de bewuste hobbelweg weer terug naar de R40 op weg naar Hazeview. Via een omweg langs grillige roodkleurige canyons zijn we daar in zo’n 3 uurtjes naar toe gereden. Onderweg boodschappen gedaan en naar onze volgende verblijfplaats gereden: Ashbourne Country Escape. Enkele kilometers buiten het stadje gelegen, midden in de natuur.
Ook daar weer een heel hartelijk welkom.
En opnieuw overtreft de (let wel “Honeymoon-)cottage 😳 onze verwachtingen. Een super complete cottage. Smaakvol Afrikaans ingericht, met prive dompelbad, overdekte braaiplaats, overdekt terras en zonneterras met een werkelijk fantastisch uitzicht.
Daarna vonden we het hoog tijd voor een bakkie +. Op advies van de gastvrouw zijn we naar een koffie-buitenplaats gereden op zo’n 5 km afstand. Een voltreffer. Eigenlijk hadden we er (bleek achteraf) al over gelezen. De koffieplantage en branderij SHILOH die hun eigen koffie verkopen en serveren op een prachtige plek met terras aan een meertje. Heerlijke koffie en dito carrottaart. Hmmm... Aan de overkant zie je de plantage liggen. En beloofde de barista ons; als we hen een volgende keer bezoeken, zou ook de (nieuwe) branderij op dit terrein te vinden zijn. Nou dachten wij, dan komen we graag weer terug!
En vanavond...niks aanschuiven, zelf aan de slag. Ook wel weer eens fijn en vast ook lekker!

De kers op het toetje .geweldig toch dat jullie van dichtbij de"toekoos " gezien hebben .