City of Angels?

Verenigde Staten, Pomona

Deze blog schrijf ik vanaf de laatste camping van onze reis 😔, KOA Los Angeles Pomona Fairflex. Dat is toch nog ca 50 km boven Downtown LA.
Om hier te komen reden we onder andere over Highway 62 langs Whitewater. Met een spectaculair uitzicht op DUIZENDEN windmolens die fier energie stonden op te wekken in een land waarvan de president de kolencentrales niet wil sluiten. Bevestigd wordt wat we tijdens onze eerdere reis al constateerden: California is een progressieve staat, waar duurzaamheid wél op de agenda staat!
We waren al om 11.30 op de camping en na een snelle lunch liepen we naar het treinstation voor een rit van een klein uur naar Downtown LA. Deze stad is zo uitgestrekt dat je niet echt kunt spreken van een centrum. Van downtown naar Venice beach is bijv 50 km en naar Hollywood 15 km.
In Downtown is het contrast enorm:
We kwamen bij het station direct in een Mexicaans feestje terecht. Senioren stonden te dansen op een pleintje en er waren een gezellig marktje en leuke eettentjes.
Vervolgens liepen we Mainstreet en Los Angeles Street af tot in het ‘wholesale’ district. We geloofden niet dat dit bestond in de VS, laat staan in LA. Het lijkt meer op Istanboel, alleen wordt hier Spaans ipv Turks gesproken. We zagen groothandeltjes in alle branches gegroepeerd. De handel varieerde van heiligenbeelden tot muziekboxen.
Verder liepen we naar het Staples Center. Dat is het thuisstadion van Los Angeles Lakers, een basketbalploeg uit de top van de NBA. Hier kregen we wat meer het gevoel van de grote stad. En al helemaal toen we wat verder door liepen door het Financial District. Hoge dure gebouwen en veel blauw(e kostuums en mantelpakjes) op straat.
Er was zowaar een winkelcentrum waar we een gezond sapje hebben gedaan.
Op de terugweg naar Union Station hebben we heerlijk verantwoord alternatief Japans gegeten. En op het laatste stuk richting station struikelden we over de daklozen. Alhoewel dakloos, een groot aantal van hen beschikt hier over een tent, dat hadden wij nooit eerder gezien.
Met 22.000 stappen op de teller hebben we in Union Station nog even van de luxe wachtruimte gebruik gemaakt voordat we weer in de trein zijn gestapt.

Geniet nog van jullie laatste dagen in LA!!!

Ingrid 2019-04-09 09:46:15

Aan alles komt een einde dus ook bijna aan jullie mooie reis . Heb genoten van de foto’s en de mooie verhalen. Alvast een goede en veilige terug reis gewenst. Tot vlug .!

Matt van de Burgt 2019-04-09 12:27:51

Wat een prachtige foto's en mooie verslagen hebben jullie gemaakt, we hebben ervan genoten! Nog een paar mooie dagen in LA en een veilige thuisreis!

betty le large 2019-04-09 21:09:46

H e l e m a a l te gek: jullie route, jullie foto‘s, jullie verslagen! Enjoy LA en voor later een goede reis naar huis!