All good things come to an end...

Verenigde Staten, Los Angeles

En toen was hij daar, onze laatste dag in de USA. Woensdagochtend gingen we op weg om de camper in te leveren bij de vestiging van El Monte in Santa Fe Springs. De afstand was minder dan 50 km, we hebben er 5 kwartier over gedaan. De drukte op de highways in en rond LA is niet te beschrijven. Daarbij zijn Batadorp en Kleinpolderplein kinderspel.
Gelukkig waren we nipt op tijd binnen.Het was gezellig druk bij El Monte. Veel campers die werden ingeleverd en direct gereedgemaakt voor de volgende huurder.
Nadat de camper was geïnspecteerd en administratieve zaken afgehandeld, werden we samen met 8 andere mensen keurig netjes naar de luchthaven van LA gebracht. Aanvankelijk vonden we het jammer dat onze vlucht pas om 17.20u zou vertrekken, want we waren al rond 13.00u op de luchthaven. Totdat we aansloten in de rij om de bagage in te checken... In LA kan blijkbaar niets zonder files en vertraging: pas rond 15.00u waren we ingecheckt (het inchecken zelf was door ons al digitaal gedaan, dus we hebben 2 uur in de rij en niet langer dan 5 minuten aan die balie gestaan, pfff).
Eenmaal door de douane was het wel weer gezellig. We hebben wat rondgewandeld, winkeltjes bekeken met van die typisch Amerikaanse stuff, parfummetje gespoten en bakkie gedaan.
En daarna begon het grote verwennen dat Lufthansa heet. We waren amper in de lucht, toen we al werden getrakteerd op cocktails, sekt en veel ander lekkers. Na het eten koffietje met baileys, tjongejonge, we vroegen ons af of we niet per ongeluk in de business class waren beland.
De terugreis was lang, maar comfortabel en bracht ons voorspoedig en wel weer terug in Sittard.
Terug van een reis waarin we 5.000 km hebben afgelegd, door maar liefst 9 van de 50 Verenigde Staten. We waren in Indiana, Illinois, Missouri, Kansas, Colorado. Utah, Arizona, Nevada en California! Terug van een reis die imponerend was: we zagen spectaculaire natuur, de verschillen tussen platteland en stad, de verschillen tussen arm en rijk. Het was zó mooi.

We vinden het heel fijn dat jullie ook zo hebben genoten van onze reis en leuke commentaren hebben geleverd op onze belevenissen. Dank je wel!

Blij dat jullie t leuk hebben gehad met zo n vrachtwagen door de States. Leuke verslagen fotoos en last but not least...Stok brewery😚😂. Welkom in t koude gure zonnige hagelachtige kikkerland.

Vincent 2019-04-13 18:01:20

Bedankt voor de verslagen en een hartelijk welkom thuis , Niets is zo fijn als “ thuis komen.”

Matt van de Burgt 2019-04-13 21:30:24

wat een prachtige reis hebben jullie gehad en we hebben genoten van de foto's. Ook fijn om weer thuis te zijn! Tot gauw!

bettylelarge 2019-04-15 17:03:07

Hallo Helmi en John, Wat een prachtige reis, mooie verhalen en schitterende plaatjes. Bedankt dat wij met jullie mee mochten genieten. Welkom thuis en hoop je weer vlug te zien op de maandagavond als ze starten in Munstergeleen of een ander gezellig rondje. Lieve groetjes, Marlies :)