Bootjes kijken en onderdompelen

Zuid-Afrika, Umhlanga

Na een onrustige nacht door de warmte en de stadse geluiden ben ik om 7u maar opgestaan. Renschoenen aan en op naar de boulevard. Nou, dát viel tegen! Het was al loeiheet en de luchtvochtigheid is enorm, dus ik heb een record gevestigd. Een tráágterecord welteverstaan. Vervolgens doen dan een koude douche en lekker ontbijtje op het terras wonderen en ben ik helemaal klaar voor een mooie zonnige dag in uMhlanga. Vandaag geen uitzicht op slapende nijlpaarden, maar op slapende oceaanstomers, ook heel rustgevend!
Na het middaguur zijn we langs de oceaan gelopen. Al liep ik er maar tot mijn enkels in, ik voelde de enorme kracht van het water. We zijn lekker naar de pier gewandeld, hebben natuurlijk de vuurtoren gefotografeerd (aan de horizon zie je Durban) en zijn toen een bakkie gaan doen bij Vovo & Telo, een hippe bakker die we gisteren al hadden gespot. Daar hebben we een KLEIN 😉 hapje gegeten. The famous Waffles 😋 met ijs. Onthoud deze zaak voor als je ooit in uMhlanga komt! Zelfs de plaatselijke duiven schatten deze lokatie op waarde. We hebben ook nog boodschappen gedaan in een van de 4 mooie supermarkten die hier zowat naast elkaar liggen. De braaicultuur wordt wel duidelijk als je de enorme rekken met BBQ sauzen ziet. En met de aanduiding van de diverse producten leren we ook nog een beetje Zuid-Afrikaans.
En toen ja, ondanks de waarschuwingen voor haaien, kon ik het toch niet laten. In mijn eentje ben ik nog even terug naar zee gegaan voor een verfrissende duik. Het water was heerlijk, maar verder dan tot mijn knieën kon ik er niet in. De golven zijn zo hoog dat ze me helemaal omversloegen en meesleurden. Gelukkig richting strand en niet richting sharks. En gelukkig was er niemand om te zien dat ik mijn zwembroekje in dit geweld nog maar net veilig kon stellen🤫.
Ja, dit was weer een dag van onderdompelen pur sang!

Wat zijn troeteldierkos? Wel handig die duidelijke navigatie in de supermarkt, bijna Nederlands.