Summer in the city

Verenigde Staten, San Francisco

En de 'hot time' die daar volgens Lovin' Spoonful bij hoort, hebben we vandaag mogen ervaren. Omdat het te warm was voor de geplande wandeling, ging het vanochtend met de Muni downtown. Eerst richting Yerba Buena Arts Center, een veelzijdig complex met musea, theater, bios en alles wat de cultuurminnende franciscaan zich maar kan wensen. Tussen architectonische hoogstandjes ligt zowaar een prachtige oude kerk. In het parkje middenin Yerba was een optreden van een Marokkaanse muzikant en onder de bomen op het grasveld lagen mensen te genieten van de muziek, een echt zondags sfeertje.
We zijn ook even het SF MoMA binnen gelopen. We hebben genoten van het mooie gebouw. De collectie komt bij ons volgende bezoek aan SF aan de beurt 😉.

Natuurlijk moesten we ook even door Maidenlane. Hier was tot de vernietigende aardbeving van 1906 een heel beruchte rosse buurt gevestigd. De hekjes aan de ingang van de straat zijn blijven staan, John heeft er geposeerd. Tegenwoordig zijn in deze buurt uitsluitend de mooiste en duurste winkels te vinden. Er was zelfs een kapper die alleen föhnt voor $45.
Als shopaholic ben ik wel wat gewend, maar in het warenhuis Neiman Marcus viel, na de imponerende entree met prachtige koepel, bij elke etage mijn mond van verbazing verder open. De meubelafdeling was écht Amerikaans, maar ik werd pas echt zenuwachtig bij de damesmode: Chanel, Dior, Proenza Schouler, Prada, Marc Jacobs, pffff en dan weten dat je geen plaats meer in je koffer hebt! 😩

Om deze dag helemaal een kroontje te bezorgen, waren we nog net op tijd thuis om een laatste Sunset in San Francisco mee te maken. Op straat was het al een komen en gaan van surferboys op blote voeten. En op het strand was het zó gezellig, surfers, vissers, vriendinnen met een glaasje wijn, een groepje om een open vuurtje.... En allemaal naar de zon kijken totdat die om 7.01 PM in de einder verdwijnt. Een prachtig slot van onze laatste dag in deze bijzondere stad.

Mooi verslag van een liefelijke regio daar boel je je gelijk thuis. Plaats maken in de koffer oud een nieuw erin. Liefs en gr B&B

B&B 2016-09-26 07:58:40

Bijna weer de laatste dag, Nog veel plezier en goede reis gewenst back home

john p 2016-09-26 11:17:12

Ongelofelijk dat jullie met de intens minimale bepakking al geen plaats meer hebben in de koffer hahaha

Ingeborg 2016-09-26 11:38:52

Zo, weer even helemaal bijgelezen en genoten van jullie mooie verhalen en foto's. Schitterend gewoon. San Francisco vind ik ook geweldig, hier wil ik ook nog eens terug. Geniet maar lekker, en wat een leuke foto met LOVE John :) dat is pas echte liefde. Groetjes van Paul en Marlies