Déjà Vu

Verenigde Staten, San Francisco

Gisterenavond hebben we ons na het eten over de citymap van Frisco gebogen en samen bekeken hoe we dat de komende dagen zouden gaan aanpakken. Zo groot, zo veel...🤔
We hebben besloten om per dag bepaalde wijken samen te voegen en die te bezoeken met wat aantekeningen op onze citymap betreffende de highlights.
Zo gezegd zo gedaan. Voor vandaag staat op het programma: Cole Valley, Haight Ashbury, Castro en Twin Peaks. Vanmorgen rustig aan gedaan en rond 11u de metro genomen naar Deboce Avenue. Dat is het begin van Haight Ashbury, zeg maar het voormalig episch centrum van de hippiecultuur.
En ja, wij zijn beiden natuurlijk toch kinderen van die tijd. Ik een "vroeger", Helmi een "later". Nou, we waren Haight Street goed en wel opgelopen of we waanden ons beiden terug in onze jeugd. Heel bijzonder!
Om te beginnen; we roken de hele straat door wiet. De ene koffieshop na de andere. Maar ook de talrijke winkeltjes (kleding, sieraden, platen, enz.), cafeetjes, eettentjes, platenzaken ademde de sfeer van... Natuurlijk hebben we ook wat kleine spulletjes gekocht. Helmi moest uiterste zelfbeheersing betrachten om geen tassen vol mee te nemen. Zie 1ste collage.
In Cole Valley (met talrijke prachtige Victoriaanse huizen) hebben we een lekker bakkie gedaan en toen door naar Castro; bekend als de homowijk, weet je wel, van Harvey Milk! Je kunt het niet missen. De symbolische regenboog is overal aanwezig.Toch ook apart om te zien hoe de homosceen hier zichtbaar is en indachtig Harvey nog steeds strijdt voor erkenning? Zie 2e collage.
Van daaruit letterlijk naar het hoogtepunt van deze dag: Twin Peaks (van de serie!). Twee hooggelegen bulten van waaraf je (na een ferme klim natuurlijk) een werkelijk magnifiek uitzicht hebt op heel Frisco, de Pacific Oceaan en de East Bay. Dan begrijp je pas waarom deze stad zo bekend geworden is en gewaardeerd wordt; ligging, ligging en nog eens ligging. Zie de foto's, maar dit moet je "ECHT ZIEN"!!!
Toen weer naar beneden richting Carl Street waar we weer op de MUNI zijn gestapt terug naar Sunset (onze wijk). Wel nog even uitgestapt op de 41ste om bij Swell Bycycles 2 fietsen te reserveren voor zaterdag.
Thuis aangekomen blijken we 23593 stappen gemaakt te hebben vandaag, phffff...😅
Zojuist hebben we trouwens heerlijk sushie gegeten in een van de vele Aziatische eettentjes hier in de wijk. Verser kan niet, lekkerder dus ook niet! 😋👍🏻