Ogen tekort....

Verenigde Staten, Page, AZ

Dat wandelen, dat is er niet van gekomen vandaag. Na ampel beraad zijn we toch maar weer in de camper gestapt om in een grotere radius de ‘Points of interest’ van de Page Area te gaan verkennen.
Onze eerste stop was het Carl Hayden Visitor Center bij de dam. Daar vonden we niet alleen erg interessante informatie over de waterhuishouding in de VS, maar ook een prachtig uitzicht op de dam en omgeving.
Vervolgens reden we naar Horseshoe Bend Overlook. Hier maakt de Colorado een bocht van 270 graden, een gigantisch hoefijzer in rotswanden van ca 300 meter hoogte. Je hebt hier van bovenaf een spectaculair uitzicht. We waren er dan ook niet alleen. Deze plek is pas sinds enkele jaren bekend bij het grote publiek, maar is inmiddels een van de voornaamste attracties van Page geworden. Wij begrijpen nu waarom!
Na al dat moois was het tijd voor een bakkie en een bammetje, dus zochten we een zonnig plekje op bij Antelope Point Marina. Dat is een jachthaven van waar ook vele rondvaartboten over het meer vertrekken. De witte jachten lagen er mooi bij in het voorjaarszonnetje.
Omdat wij al andere plannen hadden, zijn we niet in zo’n bootje gestapt. Nee, het was tijd voor wat voor mij een van de hoogtepunten van deze reis moest gaan worden: Antelope Canyon!
Dat is een ‘slot canyon’: een kloof met hoge verticale wanden die dicht bij elkaar staan. Ontstaan door heftige overstromingen in droge gebieden. De Antelope canyons zijn pas in 1931 ontdekt en jarenlang door de Navajo’s geheim gehouden. Upper Antelope is een vlakke route. Lower Antelope ( in het Navajo: Hasdestwazi) is wat pittiger, met steile trappen en smalle doorgangen. Dus je raadt al welke route wij hadden gereserveerd! Het is hier trouwens niet eenvoudig om een tijd af te spreken bij een reservering. Precies over onze camping loopt de grens tussen Utah en Arizona. En ook de grens tussen 2 tijdzones. Goed opletten dus of je iets afspreekt in Utah time of in Arizona time 🙄. Gelukkig waren we op de goede tijd bij Antelope Canyon!
Met een groep van ca 15 mensen en gids daalden we ca 25 meter af en gingen we op pad in de kloof. De gids had ons van tevoren gewaarschuwd om de telefoon op vliegtuigstand te zetten om de batterij te sparen. Die zouden we hard nodig hebben om te fotograferen. En nog was de batterij bijna leeg toen we na ruim een uur weer buiten stonden. Kijk zelf maar... Niet te geloven hè... En dan is het in het echt nog véle malen mooier dan op de foto’s!

Weet niet wat ik hierover moet schrijven ,zo indrukwekkend dat ik daar geen woorden voor heb .GEWELDIG!!!!

Ma 2019-03-31 19:04:37

wow, wat prachtig!! Maar in het echt zal het wel duizend maal mooier zijn, mooi dat jullie dat samen meemaken!