Sacramento

Verenigde Staten, Sacramento

Vandaag bezoeken we de hoofdstad van Californië: Sacramento. De stad ligt ong. 50 mijl van Fairfield. Een uur rijden.
Sacramento is het politieke machtscentrum van de staat. Daar wordt het beleid voor en dus de toekomstige ontwikkeling van Californië bepaald.
Dat gebeurt vanuit het belangrijkste monument van de stad; het California State Capitol. Het gebouw werd in 1860 ontworpen en in 1874 voltooid. In de jaren 50 werd het uitgebreid en in de jaren 70 geheel gerestaureerd. Gelegen in een prachtig (stads)park, illustreert het gebouw het rijke verleden van de Golden State. De gouverneur van Californië zetelt nog steeds in het Capitol. Voormalige gouverneurs (op portret schilderijen nog steeds "aanwezig"); o.a. Ronald Reagen en Arnold Schwarzenegger.
We waren positief verrast dat het gebouw vrijwel geheel toegankelijk bleek te zijn voor publiek. Weliswaar goed gecontroleerd bij de ingang, konden we daarna het gehele gebouw bekijken. Indrukwekkend!
Daarna de stad in, ondanks de 33gr. vandaag. Gauw genoeg een fijn terrasje gevonden voor een koffie met... Dat "met" werd een enorm dik stuk pie. Dat hebben we maar met z'n tweeën aangevallen. 🍰☕️😋!
De Americano van Helmi was trouwens ook niet mis; wat een soepkom...? (zie foto!)
Vervolgens o.a bij Macy naar binnen. En ja hoor, daar vond ze wat ze wilde..., en ook nog voor een leuke prijs!
Na het nieuwe centrum natuurlijk ook naar Old Sacramento. Zeg maar; terug naar het Wilde Westen.
Sacramento was in die tijd het westelijk eindpunt van de Pony Express en de transcontinentale spoorlijn. Heel apart; je waant je inderdaad in het het land van Indianen en goudzoekers.
Mooie authentieke gevels, maar daarachter wel heel veel kitsch. Maar ja, er moet voor de uitbaters in deze tijd natuurlijk ook brood op de plank! Vanuit de oude stad zijn we terug gewandeld naar de auto.
Bij thuiskomst heeft Helmi nog even de renschoenen aangetrokken en een rondje door de wijk gemaakt om de conditie toch vooral een béétje op pijl te houden...
Morgen verkassen we naar onze volgende verblijfplaats; aan de rand van Yosemite National Park.

Prachtig, djw voor de super mooie story en de foto's. Geniet maar lekker, ik ga zo meteen vertrekken voor een weekje Veldhoven, de AN-NA conferentie start morgen :)

Marlies 2016-09-17 09:56:19

Marlies, fijn dat je met ons mee geniet. En niet teveel eten van die lekkere lunches daar hè😉